Gå til innhold

iPhone 5/5S eller Xperia z1 Compact?

L_T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sier ikke at den er støtsikker, vet bare hva min telefon tåler :)

Har vel mistet min utallige ganger i asfalt, fliser og vanlig gulv uten en eneste skramme.

Hadde en iphone og den mistet jeg på teppet i stua og da gikk skjermen....

Så jeg vil påstå at den er støtsikker iforhold til andre telefoner :)

Huff. Tror du virkelig ikke det finnes mennesker som har mistet en z1 compact på teppet hvor den har gått i stykker?

Nei.

Lenke til kommentar

Takker for gode innspill :) Windows er ikke aktuelt tror jeg. Iphone 5/5S er utrolig stilig rent designmessig, men oser også blogger/hipster/fjortis/"wanna fit in" (i mitt hode), så den ryker nok pga det. Z1 Compact har jeg testet litt i butikk, og fikk ikke helt feelingen...

Så meget mulig det blir en Galaxy S5 mini, som også har blitt anbefalt her. Litt større skjerm, men fremdeles kompakt nok. Helt akseptabelt design, og ytelsen er helt sikkert nok til mitt bruk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å spørre. Hvorfor er Windows uaktuelt?

Du kan kjøpe iPhone 5C hvis den er mindre hipster :-P.

De "mini" modellene skjønner jeg ikke at noen vurderer. Men det er jo meg da ;-)..

Ser at du er en totalt apple fan boy. Kritiserer alle og alt som sier noe negativt om apple produkter...

Vær saklig når du kommenterer er du snill.

Lenke til kommentar

De "mini" modellene skjønner jeg ikke at noen vurderer. Men det er jo meg da ;-)..

Ser at du er en totalt apple fan boy. Kritiserer alle og alt som sier noe negativt om apple produkter...

Vær saklig når du kommenterer er du snill.

Å ellers?

Lenke til kommentar

Kun smak og behag, liker ikke Windows. Apple er sikkert vel og bra, men i mitt hode litt for mye hipster ;) Dyrt også, sammenlignet med alternativene her.

Minimodeller tror jeg kan være vel så bra som "mega"-modeller hvis man likevel kun har bruk for og utnytter deler av ytelsen og funksjonene, og samtidig prioriterer for eks størrelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner ikke at noen vurderer mini-modellene og så anbefaler du iPhone 5c som er mindre enn mini-modellene ???

Lenke til kommentar

Når det gjelder design, må du også ta forbehold om du har planer om å bruke case på tlf. Men bare for å være nysgjerrig: Har du nettopp fått "hipster-image-syn" ang iphone? Siden du i utgangspunktet styrte mot iphone først.

Uansett, finn ut hvilket OS du foretrekker, så gå i butikk for å finne "din" tlf;) Mange gode tlf på markedet nå, og med ditt "enkle" bruksmønster, så skal det godt gjøres å velge feil;)

Lenke til kommentar

Når det gjelder design, må du også ta forbehold om du har planer om å bruke case på tlf. Men bare for å være nysgjerrig: Har du nettopp fått "hipster-image-syn" ang iphone? Siden du i utgangspunktet styrte mot iphone først.

Uansett, finn ut hvilket OS du foretrekker, så gå i butikk for å finne "din" tlf;) Mange gode tlf på markedet nå, og med ditt "enkle" bruksmønster, så skal det godt gjøres å velge feil;)

Nei igrunn ikke, jeg unngår generelt såkalt hippe merkevarer og det har jeg alltid gjort. Og det er fritt frem for meg å gjøre det, og for andre å gjøre noe annet :) Det er vel en god grunn til at der fins et hav av telefoner på markedet, regner med de fleste av dem er den "perfekte" telefon for en eller annen der ute :) Dette med Android vs iOs (og annet) er jo åpenbart for en del mennesker mer touchy enn religion og sex, så jeg lar det ligge med dette og takker for innspill :)

Og angående case så er det jo ikke noe poeng i å kjøpe en stilig telefon og så pakke den inn noe gummi... Jeg har aldri brukt case, ei heller knust noe, eller ripet opp mine telefoner mer enn mikroskopisk. Kjøper jeg noe til 4000 så passer jeg hakket mer på enn om det kostet 1000 ;)

Endret av L_T
Lenke til kommentar

Du skjønner ikke at noen vurderer mini-modellene og så anbefaler du iPhone 5c som er mindre enn mini-modellene ???

Det er ikke pga størrelse jeg ikke anbefaler mini modellene. Det er pga prisVSytelse. Da finnes det stort sett bedre telefoner til samme pris

Lenke til kommentar

Kun smak og behag, liker ikke Windows. Apple er sikkert vel og bra, men i mitt hode litt for mye hipster ;) Dyrt også, sammenlignet med alternativene her.

Minimodeller tror jeg kan være vel så bra som "mega"-modeller hvis man likevel kun har bruk for og utnytter deler av ytelsen og funksjonene, og samtidig prioriterer for eks størrelse.

Smak er det vanskelig å komme med gode argument mot ;). Windows har jo litt dårlig rykte i tillegg før man har testet :).

Men slenger ut HTC mini 2 (m8) hvis den er interessant. Lekker telefon :).

Se på Motorola MotoG også. Jeg synes den er helt grei, samtidig som den gir grei ytelse for penga til å være Android ;)

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

Det er ikke pga størrelse jeg ikke anbefaler mini modellene. Det er pga prisVSytelse. Da finnes det stort sett bedre telefoner til samme pris

Og du mener iPhone 5c har god pris vs ytelse. Think not. 5S Mini, HTC One Mini 2 og Xperia Z1c gir nok mer for pengene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...