Gå til innhold

iPhone 5/5S eller Xperia z1 Compact?

L_T

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny telefon, og har store problemer med å velge... :)

Den MÅ være kompakt/lommevennlig/kunne betjenes med en hånd, så jeg står nå mellom iPhone og Xperia Z1 Compact. Den må også være stilig, og der heller jeg helt klart litt mer mot iPhone, som jeg syns er finest.

Jeg trenger IKKE superduper ytelse og prosessor og RAM og gudenevethva, jeg spiller ikke spill, ser ikke film på den, har ikke behov for å lagre masse bilder i et innfløkt filsystem, trenger ikke strømme ting fra den til tv og pc og whatever, eller bruke den som ruter eller noe annet fancy, og jeg trenger heller ikke ekstremt godt kamera (jeg gir igrunn blanke i kameraet). Jeg gir også blanke i sånne ting som svevemenyer og at skjermen "ser" om jeg ser på den og slike fancypancy ting... (Leste nettopp en anmeldelse av S5 og får helt svettetokter av hvor jæ..... hightech en telefon skal være i disse dager. Bruker folk flest alle disse snurrige funksjonene...??)

Men jeg vil at den skal være rask, ikke henge, og ha god og klar skjerm. Jeg sender sms, sjekker mail, ringer, surfer litt på nett. Bruker ikke facebook og den slags tøv. Så jeg er en enkel bruker, MEN jeg vil ha en telefon som er FIN og som er glimrende til MITT bruk! Batteritiden er også et punkt, det er greit om den holder en hel dag uten å måtte lades.

Har kun erfaring med android (ELSKET min Galaxy SII som nylig dessverre avgikk med døden), og liker det. Kan forsåvidt tenke meg å prøve ios...men er redd jeg vil angre...

Så, trenger noen tips fra dere som har brukt begge deler! Og har erfaring med begge telefonene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel...jeg kan jo gi deg min iPhone anbefaling. Så kan andre komme med sin Sony anbefaling. Hvis det gjør deg noe klokere...

Jeg hadde noen HTC Android før, men de fungerte dårlig for meg. Gikk over til iPhone, og det fungerer både stabilt, feilfritt og helt strålende. Omtrent samme bruk som deg, bortsett fra at jeg også bruker min til tøv som Facebook og sånt. Ved normalt bruk holder den fint en hel dag på en lading, men ringer jeg mye så må den antagelig innom laderen en sving på ettermiddagen. Ikke noe særlig plagsomt egentlig.

Mitt valg av iPhone henger også sammen med helhetlig infrastruktur der hele familien bruker iPhone/iPad koblet sammen i et Apple nettverk hjemme med Apple sine bokser på TV og stereoanlegg. Noen trådløse skrivere med AirPrint også. Da fungerer helheten svært bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg solgte min iPhone 5 i Februar fordi Sony endelig hadde laget telefonen jeg ønsket meg. Z1 Compact.

Kjøpte den og ble dritskuffet. Kameraet var under pari, battteritiden var ustabil og kom an på om du hadde Android 4,3 eller 4,4 og øretelefonene mine funket ikke med den telefonen.

Etter ca 3 mnd misnøye fikk jeg tak i en iPhone 5 igjen og det var så deilig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg opplevde mye mer trøbel, restarter og apper som bare sluttet å virke da jeg brukte min Z1 Compact enn jeg opplever med min iPhone 5 eller Lumia 1020. Men det oppleves sikkert forskjellig fra person til person. Jeg er ikke videre imponert av Android dessverre.

Lenke til kommentar

I forhold til iPhone, så er Z1 Compact 6,3mm bredere, mens Lumina 630 er 7,8mm bredere.

Gå i en butikk og test hvilken som føles best for deg;) men vil overraske meg om ikke IPhone er tlf for deg, utifra det du skriver i åpningsinnlegget ditt.

Ang batteritid, så tror jeg ikke det er noe du trenger å stresse med.

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg sterkt Z1 Compact!

Mye positivt, slik som at den tåler vann ned til en meter opp til 30 min.

Tåler å bli mistet i bakken(fliser, asfalt, stein, osv)

Ikke "lyg". Z1 Compact er IKKE støtsikker. Den tåler vann ja. Er greit man kan anbefale telefoner, men ikke gi den funksjoner/spesifikasjoner den ikke har.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sier ikke at den er støtsikker, vet bare hva min telefon tåler :)

Har vel mistet min utallige ganger i asfalt, fliser og vanlig gulv uten en eneste skramme.

Hadde en iphone og den mistet jeg på teppet i stua og da gikk skjermen....

Så jeg vil påstå at den er støtsikker iforhold til andre telefoner :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sier ikke at den er støtsikker, vet bare hva min telefon tåler :)

Har vel mistet min utallige ganger i asfalt, fliser og vanlig gulv uten en eneste skramme.

Hadde en iphone og den mistet jeg på teppet i stua og da gikk skjermen....

Så jeg vil påstå at den er støtsikker iforhold til andre telefoner :)

Huff. Tror du virkelig ikke det finnes mennesker som har mistet en z1 compact på teppet hvor den har gått i stykker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...