TheKims Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Noen som vet hva gjennomsnitts årslønn ligger på her i Norge? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Noen som vet hva gjennomsnitts årslønn ligger på her i Norge? SSB.no Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 http://www.ssb.no/lonnansatt/ Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Takker. Følte meg fattig her nå Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Takker. Følte meg fattig her nå Har kanskje noe med alderen din å gjøre? Som jeg antar er under snittet for yrkesaktive. AtW Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Takker. Følte meg fattig her nå Har kanskje noe med alderen din å gjøre? Som jeg antar er under snittet for yrkesaktive. AtW Er 82 modell, så tror jeg ligger midt i snittet, men jeg er ikke yrkesaktiv etter en arbeidsulykke i 2008. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Jesus, hadde jeg vært frisk kunne jeg tjent 3 ganger mer. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Jesus, hadde jeg vært frisk kunne jeg tjent 3 ganger mer.Nå.... 5-6 ganger kanskje. Noen trekker jo snittet opp også. Sånn bare for å gni litt..... ?? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Takker. Følte meg fattig her nå Har kanskje noe med alderen din å gjøre? Som jeg antar er under snittet for yrkesaktive. AtW Er 82 modell, så tror jeg ligger midt i snittet, men jeg er ikke yrkesaktiv etter en arbeidsulykke i 2008. Tviler på at snittalderen for 100% yrkesaktive er 32,forøvrig er nok medianen lavere enn snittet. AtW Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Takker. Følte meg fattig her nå Man er ikke rik selv om man har høy inntekt.... Så du kan begynne å føle deg rik igjen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Jesus, hadde jeg vært frisk kunne jeg tjent 3 ganger mer.Nå.... 5-6 ganger kanskje. Noen trekker jo snittet opp også. Sånn bare for å gni litt..... ?? Okei, jeg har en sykdom i hjernen, en av de mildeste virkningene er at jeg skriver feil, og jeg glemte ordet lett. Jeg hadde tenkt å skrive "lett tjent 3 ganger mer". Hvis jeg blir frisk nå kan jeg etter utdanning kanskje tjene 10-15 ganger mer. Mer enn deg, sikkert. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Okei, jeg har en sykdom i hjernen, en av de mildeste virkningene er at jeg skriver feil, og jeg glemte ordet lett. Jeg hadde tenkt å skrive "lett tjent 3 ganger mer". Hvis jeg blir frisk nå kan jeg etter utdanning kanskje tjene 10-15 ganger mer. Mer enn deg, sikkert. Er dette noe du vet? De fleste kunne vel "kanskje" tjene 10-15 ganger mer... men sannheten er vel at dette gjennomsnittet det snakkes om, trekkes opp fordi noen få tjener grasat mye. Mange tjener mye mindre... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Er dette noe du vet? De fleste kunne vel "kanskje" tjene 10-15 ganger mer... men sannheten er vel at dette gjennomsnittet det snakkes om, trekkes opp fordi noen få tjener grasat mye. Mange tjener mye mindre...Det er ingen som kan vite sånne ting sikkert. Men en hudlegetime på Aleris koster 1200 kroner, og varer neppe mer enn 20 minutter. En privatlege bør kunne tjene 650 i timen. Hvis man da jobber 12 timer 22 dager i måneden tjener man allerede 10 ganger så mye som meg. Endret 11. august 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Leste feil, trodde først du skulle tjene 10-15 ganger mer enn snittlønnen, og da lurte eg litt på hvilken utdanning du tar. Men hvordan du, basert på ingen informasjon, kan anta at du skal tjene så veldig mye mer enn meg er jo litt søtt. Og en smule cocky. Men lykke til med 12 timer hver dag 22 dager i mnd. Høres kjedelig ut igrunn. 1 Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Mulig jeg misforstår her, men uten sykdommen din er det gode sjanser for at du hadde vært hudlege i privat klinikk med guts til å arbeide 12 timer /dag permanent? Det gjelder penger, damer, makt, ja nesten hva som helst: Folk uten det har ofte gode oppskrifter på hvordan de kunne skaffa det hvis et lite premiss var annerledes i livet deres. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Mulig jeg misforstår her, men uten sykdommen din er det gode sjanser for at du hadde vært hudlege i privat klinikk med guts til å arbeide 12 timer /dag permanent?Nei, det er helt uaktuelt, fordi jeg allerede har nok penger i banken... Endret 11. august 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Er dette noe du vet? De fleste kunne vel "kanskje" tjene 10-15 ganger mer... men sannheten er vel at dette gjennomsnittet det snakkes om, trekkes opp fordi noen få tjener grasat mye. Mange tjener mye mindre...Det er ingen som kan vite sånne ting sikkert. Men en hudlegetime på Aleris koster 1200 kroner, og varer neppe mer enn 20 minutter. En privatlege bør kunne tjene 650 i timen. Hvis man da jobber 12 timer 22 dager i måneden tjener man allerede 10 ganger så mye som meg. En lege (legekontor) tjener nok 650 kr/timen kun på egenandelen som er litt over 200 kr. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Det er ganske stor forskjell på timerate og timelønn. AtW 3 Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Det er ganske stor forskjell på timerate og timelønn. AtW Jeg bare bekrefter at du har rett. Det gjelder forsåvidt andre bransjer enn helse også. Hvis du lyst på en kontordame, kontorlokaler etc. så må du vel charge litt mer enn du selv vil heve? Selv arbeider jeg som ingeniør i et selskap som leier ut tjenester, og jeg er litt trist for at ikke timesprisen går rett i min lomme. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Det er ganske stor forskjell på timerate og timelønn. AtW Jeg bare bekrefter at du har rett. Det gjelder forsåvidt andre bransjer enn helse også. Hvis du lyst på en kontordame, kontorlokaler etc. så må du vel charge litt mer enn du selv vil heve? Selv arbeider jeg som ingeniør i et selskap som leier ut tjenester, og jeg er litt trist for at ikke timesprisen går rett i min lomme. Ja, hadde mine timerate gått rett i lomma hadde jeg tjent mange millioner i året, det gjør jeg ikke. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå