Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Stuebord - verdi?

Anbefalte innlegg

Har et stuebord som jeg fikk med da jeg kjøpte huset, som jeg nå vil selge, men er usikker på hva det er verdt. Finner ikke ut av hvor det er kjøpt, så lurte på om noen kan hjelpe meg med å anslå en ca verdi?

post-235303-2146585_thumb.jpg

post-235303-1439302_thumb.jpg

Endret av fisken307
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bare å prøve, det mest utrolige kan selges på finn (ref strutsepute-reklamen). Dersom du maler, må du først utbedre alle småskader, da disse vil bli mye mer synlige når bordet er malt enn når de er som nå.

Lenke til kommentar

Bordet er sikkert av eit eller anna merke, og det kan godt hende at det var dyrt ein gong i tida, men det er ikkje lett å finne ein eventuell kjøpar som er villig til å bla opp store summar for bordet.

Kva du kan ta for det vil i all hovedsak være avhengig av kvar i landet det er du bur. Er det mange andre i området som selger slike bord? Er det mange i området som kjøper brukte møbler? Og kva vil det koste deg å få levert bordet på dynga?

Personleg ville eg sattsa på å gi vekk bordet gratis mot henting. Nesten uansett så vil det være lønnsomt for deg, det vil fort koste nokre hundrelappar å levere det på avfallsplassen, meir dersom du må leige henger eller bil for å frakte det vekk. I tillegg kjem arbeidet med å kaste det, går nok fort minst ein time for to mann å bære det ned i bilen, kjøyre det på avfallsplassen, betale for leveringa og kjøyre tilbake.

Så om du klarer å kvitte deg med det utan å måtte bruke penger så er det ein kjempedeal for deg dersom nokon vil hente bordet.

Lenke til kommentar

Mal det for all del IKKE. Dette er vakkert edeltre, og pent mosaikkarbeide (intarsia/marketeri). De som liker tre og mønsteret kan juble over muligheten til å kjøpe dette bordet. Maler du det, vil de se på det som reint hærverk, å ødelegge bordet.

Jeg ville tatt med bildene til en brukthandel og spurt om de er interessert og om til hvilken pris.

Eller avertert det på Finn eller en lokal Facebook-kjøp-salg-gruppe med en moderat prisantydning og mulighet for å gi bud.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Samme her. Betaler samme pris uansett hva det er, unntatt for hageavfall, asbest, EE-avfall, kjemikalier og PCB-vinduer, som er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...