Kriger452 Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Jeg lurer på om noen vet om alienware Aurora til 15k er verdt pengene? 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Jeg lurer på om noen vet om alienware Aurora til 15k er verdt pengene? Man betaler alltid litt ekstra for Alienware kontro andre, til gjengjeld får man fet design og kvalitet (forrige Alienware PC`en min gikk som en klokke i fem år). Når det er sagt så er denne her med blandt annet ett 760TI kort IKKE verdt 15 000. Fikk en PC som er bedre på absolutt alt av specs for 17 000 på komplett for over ett halvt år siden... Lenke til kommentar
Kriger452 Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Jeg lurer på om noen vet om alienware Aurora til 15k er verdt pengene? Man betaler alltid litt ekstra for Alienware kontro andre, til gjengjeld får man fet design og kvalitet (forrige Alienware PC`en min gikk som en klokke i fem år). Når det er sagt så er denne her med blandt annet ett 760TI kort IKKE verdt 15 000. Fikk en PC som er bedre på absolutt alt av specs for 17 000 på komplett for over ett halvt år siden... ok, takk. Har du en pc å anbefale? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Du skal ha ny ferdigbygd gamingmaskin, altså selve PCen og ikke ny skjerm, tastatur, mus etc? Hvilken skjerm sitter du evt på i dag? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Jeg lurer på om noen vet om alienware Aurora til 15k er verdt pengene? Man betaler alltid litt ekstra for Alienware kontro andre, til gjengjeld får man fet design og kvalitet (forrige Alienware PC`en min gikk som en klokke i fem år). Når det er sagt så er denne her med blandt annet ett 760TI kort IKKE verdt 15 000. Fikk en PC som er bedre på absolutt alt av specs for 17 000 på komplett for over ett halvt år siden... ok, takk. Har du en pc å anbefale? Denne er ihvertfall både bedre og billigere: https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-gtx-780-edition/10782 Design og kvalitet er nok ikke av samme klasse, men funker nok uansett som fjell. Har jo også 3 års garanti ved kjøp av Komplett PC. Lenke til kommentar
Kriger452 Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Du skal ha ny ferdigbygd gamingmaskin, altså selve PCen og ikke ny skjerm, tastatur, mus etc? Hvilken skjerm sitter du evt på i dag? må kjøpe ny skjerm, mus og tastatur. Er ikke sikkert jeg skal ha men liker å undersøke litt. Er ikke veldig god med pc deler og sånn, så nå har jeg en gammel bærbar en men har tenkt å kjøpe en ny må ikke være en komplett pc men en som ikke er så alt for dyr men kan kjøre de fleste nye spill. Lenke til kommentar
Kriger452 Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Jeg lurer på om noen vet om alienware Aurora til 15k er verdt pengene? Man betaler alltid litt ekstra for Alienware kontro andre, til gjengjeld får man fet design og kvalitet (forrige Alienware PC`en min gikk som en klokke i fem år). Når det er sagt så er denne her med blandt annet ett 760TI kort IKKE verdt 15 000. Fikk en PC som er bedre på absolutt alt av specs for 17 000 på komplett for over ett halvt år siden... ok, takk. Har du en pc å anbefale? Denne er ihvertfall både bedre og billigere: https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-gtx-780-edition/10782 Design og kvalitet er nok ikke av samme klasse, men funker nok uansett som fjell. Har jo også 3 års garanti ved kjøp av Komplett PC. de fleste vennene mine har kjøpt på komplett. Men sparer man på å bygge selv? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Ja det gjør man, men noen må ha kunnskap til å sette den sammen. Det er dog ikke vanskelig i det hele tatt, og det finnes hundrevis av guider på nett og videoer på youtube. Ikke minst er det veldig moro Lenke til kommentar
Kriger452 Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Ja det gjør man, men noen må ha kunnskap til å sette den sammen. Det er dog ikke vanskelig i det hele tatt, og det finnes hundrevis av guider på nett og videoer på youtube. Ikke minst er det veldig moro OK, hvis ikke kan jeg sikkert spør en venn av meg om han kan spør vennen sin igjen om hjelp for han er ganske god på pc:) Lenke til kommentar
Kriger452 Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Du skal ha ny ferdigbygd gamingmaskin, altså selve PCen og ikke ny skjerm, tastatur, mus etc? Hvilken skjerm sitter du evt på i dag? Hva tror du om denne da, er den lett og oppgradere( siden det alltid kommer noe nytt hele tiden) og hva tror du om selve pcen, er den verdt pengene? http://m.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/stasjonaere-datapakker/gamingpakke-27-tom/asus-rogtytang30ab-nr035svg278/205732.8439/ den er vannavkjølt og(tror jeg) Endret 11. august 2014 av Kriger452 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Det finnes absolutt dårligere deals enn den på netonnet.no, og om du ønsker ferdigbygd så er den fin. Jeg kjenner ikke til om det er enkelt å evt oppgradere Asus sine ferdigmaskiner eller ikke dessverre. HP, Dell etc bruker som regel spesialkomponenter som gjør sånt vanskelig. Personlig synes jeg 1920x1080 på 27" tommer ikke er så god stemning, fordi oppløsningen føles for lav ifht størrelse. 24" funker bedre (merk: dette er kun min mening). Til 15K bør du eller MÅ du få inn et GTX 780 eller R9 290. Har lagt ved et forslag som jeg mener gir kok for pengene fra dustinhome, og dette blir da en selvbygg variant med gode komponenter i alle ledd. Har ikke inkludert keyboard, mus, tastatur eller WLAN kort. Lenke til kommentar
Kriger452 Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Det finnes absolutt dårligere deals enn den på netonnet.no, og om du ønsker ferdigbygd så er den fin. Jeg kjenner ikke til om det er enkelt å evt oppgradere Asus sine ferdigmaskiner eller ikke dessverre. HP, Dell etc bruker som regel spesialkomponenter som gjør sånt vanskelig. Personlig synes jeg 1920x1080 på 27" tommer ikke er så god stemning, fordi oppløsningen føles for lav ifht størrelse. 24" funker bedre (merk: dette er kun min mening). Til 15K bør du eller MÅ du få inn et GTX 780 eller R9 290. Har lagt ved et forslag som jeg mener gir kok for pengene fra dustinhome, og dette blir da en selvbygg variant med gode komponenter i alle ledd. Har ikke inkludert keyboard, mus, tastatur eller WLAN kort. er den en enn kan oppgradere i ettertid siden det stadig kommer nye ting? Du ser ut til å kunne en del om dette her, men gjør wlan kortet sånn at man slipper nettverkskabel? Takk for tipset;) Lenke til kommentar
fflex Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Ja, skjermkort er som regel noe man oppgradere i ettertid. WLAN kort gjør at du slipper kablet nettverk ja, så lenge du også har en trådløs router hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå