junezasheim Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Hei,har kjøpt meg en splitter ny Samsung 48´ smart-TV, og sliter veldig med å få gode nok internettsignaler på den. Kan ikke bruke den til noe, Netflix vil ikke åpne seg med mindre ingen andre i huset benytter seg av nettet, og om det åpner seg er det lite sannsynlig at kvaliteten på det man spiller av er særlig brukbar.Har ringt å snakket med Telenor og de mente det kunne hjelpe å bytte frekvens på modemet, hva nå enn det betyr. så de gjorde det. og nå er netter så bra som det har pleid å vært på pc´ene, men TVen er like dårlig. Kan det ha noe med nettkortet på TVen å gjøre? jeg har den stående i etasjen under, men tror da ikke det skal ha så mye å si? samsung.html Endret 11. august 2014 av junezasheim Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Hvilken hastighet har du på nettverket ditt (fra Telenor)? Har du mulighet for å trekke kabel fra router til TV, for å se om det blir bedre da? Dersom dette ikke hjelper, har du for dårlig/tregt internett, dersom det blir bedre, ligger problemet på ditt trådløse nettverk. Edit; Sjekk også at TVen er oppgradert til nyeste FW fra produsenten. Dette gjør du selv fra menyen på TVen, men det krever at du har nettverk (eller laster ned oppdateringen på en minnepenn og oppgraderer fra den). Endret 12. august 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Kontrollspørsmål; Får du sett Netflix med ok kvalitet på PC ? Lenke til kommentar
junezasheim Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Kontrollspørsmål; Får du sett Netflix med ok kvalitet på PC ? Ja, jeg har sett Netflix med god kvalitet. Problemet ligger sannsynligvis i Tven og dens muligheter til å motta internett, for når jeg flyttet den opp til routeren fikk den raskt nett. Så det er avstanden antakeligvis.. Lenke til kommentar
junezasheim Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Hvilken hastighet har du på nettverket ditt (fra Telenor)? Har du mulighet for å trekke kabel fra router til TV, for å se om det blir bedre da? Dersom dette ikke hjelper, har du for dårlig/tregt internett, dersom det blir bedre, ligger problemet på ditt trådløse nettverk. Edit; Sjekk også at TVen er oppgradert til nyeste FW fra produsenten. Dette gjør du selv fra menyen på TVen, men det krever at du har nettverk (eller laster ned oppdateringen på en minnepenn og oppgraderer fra den). 11Mbps, men den ligger normalt på 9/10. Da jeg flyttet TVen opp til routeren slik at den sto rett ved siden av fikk jeg inn gode signaler. Det jeg prøvde var å kjøpe et aksesspunkt på Elkjøp, dette hjalp. Men det ble en dyr TV til slutt da dette kostet 600kroner ekstra. Men takk for all hjelp likevel! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 (endret) En lang nettverkskabel og litt arbeid løser problemet. Powerline kan kanskje løse problemet, men resultatet varierer med strømkurser og annet tilkoblet utstyr (og flaks?). Kjøp evnt. på nett eller i butikk med returrett i tilfelle det ikke funker. Endret 14. august 2014 av Mr D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå