Gå til innhold

Menneskeskapte klimaendringer  

74 stemmer

1. 1. Tror du på menneskeskapte klimaendringer?

• Ja. Og i valgkampen stemmer jeg på et av de partiene som fokuserer mest på klimapolitikk
    • Ja. Tror litt på det, men dette har ikke noen betydning for valg av parti.
    • Ja. Men jeg tror ikke at politikerne i klimapartiene vil løse noen av disse problemene
    • Kanskje. Men det bryr meg ikke. Jeg stemmer på parti ut i fra andre preferanser.
    • Nei. Og i valgkampen stemmer jeg på de av partiene som fokuserer minst på klimapolitikk
    • Nei. Men jeg utelukker det ikke helt, det har ikke noen betydning for valg av parti.
    • Nei. Og ikke ville politikerne vært de beste til å løse problemet om det var et problem heller
    • Nei. Disse moderne klima-teoriene har blitt en religion som noen tjener grovt med penger på.
    • Likegyldig til spørsmålet. Det kunne ikke brydd meg mindre.
      0
    • Ja, utvilsomt. Men jeg regner med at regjeringen vil gjøre noe for å løse problemene uavhengig av mitt valg av parti

Anbefalte innlegg

FN er klar i talen, men har 3 i troverdighet (skala fra 1 til 10).

Dette er feil.

FN har en troverdighet som er lik 0.

Og altså under den skalaen du viser til.

Det er FN selv som har skapt hele klimahysteriet ved hjelp av NASA og NOAA.

http://www.akdart.com/warming9.html

Ikke enig. FN er som NATO, bare verre (Natos troverdighet står til 7).

Begge betaler meget godt for utredninger, rapporter, synspunkter o. dyl (som Svenskene sier), i den tro at da får de det beste. Faren er at de kan få det noen tror de vil ha. Nato skjønner dette. FN gjør ikke det!

Men etter det jeg nå også vet om NATO, så har de like mye troverdighet som sin nye sjef som skal begynne 1.oktober i år, og den troverdigheten er også ganske nøyaktig lik 0.

Det har du rett i. Heldigvis er SecGen, som oftest, kun en paradefigur. En konfliktsky SecGen er en nådegave til de militære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er så åpenbart at det er feil, hvorfor i alle dager klarer ikke dere å motbevise det? Herregud - verdensøkonomien vil jo bli helt endret hvis dere motbeviser klimaendringene, så dere vil jo få penger kastet etter dere hvis dere gjør det. Og likevel sitter dere her og krangler?

Endret av Shruggie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen så må man nesten gå inn i hva tallene faktisk sier. I denne undersøkelsen Har de, så vidt jeg kan se, plukket ut ett utvalg på de 1372 forskerne med flest publikasjoner innen feltet. Disse regnes som "convinced by the evidence" om de ikke har deltatt i en eller flere av tolv opprop/konferanser mot teorien om menneskeskapt global oppvarming

"Convinced by the evidence" er de som har direkte underskrevet dokumenter som støtter AGW

De har underskrevet ett eller flere dokumenter som støtter konklusjonen at mennesker påvirker klimaet, at vi burde kutte i utslipp eller var uenig i konklusjonene i en film.

http://www.pnas.org/content/suppl/2010/06/07/1003187107.DCSupplemental/pnas.201003187SI.pdf#nameddest=STXT

edit. Dobbelpost

Hvis du leste dokumentene ville du vite at alle dokumentene unntatt brevet til filmen sier direkte at hovedårsaken til globale oppvarmingen i de siste 50 år er menneskeskapt, ikke som du sier-"Disse regnes som "convinced by the evidence" om de ikke har deltatt i en eller flere av tolv opprop/konferanser mot teorien om menneskeskapt global oppvarming."

Etter du har lest dokumentene må du konkludere at de som underskrev dokumentene er "convinced by the evidence" at hovedårsaken til global oppvarmingen er menneskeskapt

Lenke til kommentar

Igjen så må man nesten gå inn i hva tallene faktisk sier. I denne undersøkelsen Har de, så vidt jeg kan se, plukket ut ett utvalg på de 1372 forskerne med flest publikasjoner innen feltet. Disse regnes som "convinced by the evidence" om de ikke har deltatt i en eller flere av tolv opprop/konferanser mot teorien om menneskeskapt global oppvarming

"Convinced by the evidence" er de som har direkte underskrevet dokumenter som støtter AGW

De har underskrevet ett eller flere dokumenter som støtter konklusjonen at mennesker påvirker klimaet, at vi burde kutte i utslipp eller var uenig i konklusjonene i en film.

http://www.pnas.org/content/suppl/2010/06/07/1003187107.DCSupplemental/pnas.201003187SI.pdf#nameddest=STXT

edit. Dobbelpost

Hvis du leste dokumentene ville du vite at alle dokumentene unntatt brevet til filmen sier direkte at hovedårsaken til globale oppvarmingen i de siste 50 år er menneskeskapt, ikke som du sier-"Disse regnes som "convinced by the evidence" om de ikke har deltatt i en eller flere av tolv opprop/konferanser mot teorien om menneskeskapt global oppvarming."

Etter du har lest dokumentene må du konkludere at de som underskrev dokumentene er "convinced by the evidence" at hovedårsaken til global oppvarmingen er menneskeskapt

Nå har ikke jeg klart å finne alle uttalelsene, men i følge wikipedia gikk Bali deklarasjonen ut på at man støttet enkelte faste utslippskrav. Det blir derfor vanskelig for meg å kunne si meg helt enig i at alle er enige i at mennesker er hovedårsaken, men jeg kan såklart ikke utelukke det.

Lenke til kommentar

edit. Dobbelpost

Nå har ikke jeg klart å finne alle uttalelsene, men i følge wikipedia gikk Bali deklarasjonen ut på at man støttet enkelte faste utslippskrav. Det blir derfor vanskelig for meg å kunne si meg helt enig i at alle er enige i at mennesker er hovedårsaken, men jeg kan såklart ikke utelukke det.

Bali Declaration sier med 90% sikkerhet at globale oppvarming er menneskeskapt. Alle som underskrev dokumenter er overbevist. Erfarne klimaforskere er meget enige unntatt meget få.

The 2007 IPCC report, compiled by several hundred climate scientists, has unequivocally concluded that our climate is warming rapidly, and that we are now at least 90% certain that this is mostly due to human activities. The amount of carbon dioxide in our atmosphere now far exceeds the natural range of the past 650,000 years, and it is rising very quickly due to human activity. If this trend is not halted soon, many millions of people will be at risk from extreme events such as heat waves, drought, floods and storms, our coasts and cities will be threatened by rising sea levels, and many ecosystems, plants and animal species will be in serious danger of extinction.

http://www.climate.unsw.edu.au/news/2007/Bali.html

Lenke til kommentar

Bali Declaration sier med 90% sikkerhet at globale oppvarming er menneskeskapt. Alle som underskrev dokumenter er overbevist. Erfarne klimaforskere er meget enige unntatt meget få.

The 2007 IPCC report, compiled by several hundred climate scientists, has unequivocally concluded that our climate is warming rapidly, and that we are now at least 90% certain that this is mostly due to human activities. The amount of carbon dioxide in our atmosphere now far exceeds the natural range of the past 650,000 years, and it is rising very quickly due to human activity. If this trend is not halted soon, many millions of people will be at risk from extreme events such as heat waves, drought, floods and storms, our coasts and cities will be threatened by rising sea levels, and many ecosystems, plants and animal species will be in serious danger of extinction.

I følge linken din sier den at IPCC rapporten konkluderte med en sikkerhet på 90%. Bali deklarasjonen gikk ut på at man på grunnlag av dette burde sette utslippsgrenser, så vidt jeg kan forstå. Men vil tro det forutsetter at de fleste er enige ja.

edit. sitatvegg

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

I følge linken din sier den at IPCC rapporten konkluderte med en sikkerhet på 90%. Bali deklarasjonen gikk ut på at man på grunnlag av dette burde sette utslippsgrenser, så vidt jeg kan forstå. Men vil tro det forutsetter at de fleste er enige ja.

edit. sitatvegg

Innenfor vitenskaper er 90% noe vanlige folk ville kalle helt sikkert. Ingenting er 100% i vitenskap, den typiske måte folk måler sikkerhet ikke bør sammenlignes

Bali erklarelse sier både at GW er menneskeskapt og at utslippet bør begrenses

Lenke til kommentar

Hvis staten hadde gjort nøyaktig det 51% av folket ville til enhver tid, så hadde landet gått under i 1815. Det er ikke slik en republikk fungerer. Vi velger politikere som har som jobb å sette seg inn i fakta, og reagere slik smarte mennesker sier de burde reagere.

Lenke til kommentar

Hvis staten hadde gjort nøyaktig det 51% av folket ville til enhver tid, så hadde landet gått under i 1815. Det er ikke slik en republikk fungerer. Vi velger politikere som har som jobb å sette seg inn i fakta, og reagere slik smarte

mennesker sier de burde reagere.

Delvis enig. Likevel hvis hva folk flest mener er lite relevante forsvinner demokratiet. Gode politiker da setter seg inn i fakta og overbevise hva folk flest mener

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hva folk mener, så lenge det er åpenbart at noe må gjøres. Igjen: Politikere jobber ikke som topp-20 programledere som leser opp hva folk liker, men som beslutningstakere som tar ansvar og leder folket i stedet for å følge det. "There go the people. I must follow them, for I am their leader"

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hva folk mener, så lenge det er åpenbart at noe må gjøres. Igjen: Politikere jobber ikke som topp-20 programledere som leser opp hva folk liker, men som beslutningstakere som tar ansvar og leder folket i stedet for å følge det. "There go the people. I must follow them, for I am their leader"

Uenig men dette blir for mye off/topic å diskutere hvordan et demokrati bør fungere. La oss unngå et Turnonello hva staten bør gjøre debatt!
Lenke til kommentar

Uenig men dette blir for mye off/topic å diskutere hvordan et demokrati bør fungere. La oss unngå et Turnonello hva staten bør gjøre debatt!

Det kan være kulturelt, siden vi er fra forskjellige land med forskjellige politiske systemer...

Lenke til kommentar

edit. sitatvegg

Innenfor vitenskaper er 90% noe vanlige folk ville kalle helt sikkert. Ingenting er 100% i vitenskap, den typiske måte folk måler sikkerhet ikke bør sammenlignes

Bali erklarelse sier både at GW er menneskeskapt og at utslippet bør begrenses

Hva ett eventuelt 90% konfidensintervall vil si har vi vært innom tidligere, men at det er det samme som å være helt sikker blir helt feil.

Ellers ser jeg at jeg overså deler av beskrivelsen for "CE" i linken over, så der har du nok helt rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...