Pennalihytte Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Jeg driver å søker etter jobb.. Har lite jobberfaring fra før, men hovedproblemet er at jeg sliter med sosial angst. Vet at det er en relativt utbredt psykisk lidelse, så om noen har noe erfaring med å jobbe med angst vil jeg gjerne høre om det. Ellers lurer jeg på om det finnes noen jobber som ikke krever at man er utadvendt, skaper godt arbeidsmiljø osv. Ikke det at jeg er frekk og negativ, men jeg blir veldig stresset av å vite at jeg må bidra med sosialt attpåtil jobben. Det sosiale blir liksom myyye verre enn selve jobben. Jeg har søkt på en del butikkjobber, men jeg håper nesten at de ikke tar kontakt, fordi jeg er livredd for å feile. Om de tar kontakt så må jeg vel bare bite tennene sammen, men om jeg hadde hatt andre mer overkommelige jobber på lager hadde det vært fint.f Noen tips? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Eg antar at du søker på jobber som ikkje har særlige krav til kompetanse/utdanning? Serviceyrker er nok kanskje ikkje noke for deg. Har du testa det forresten? Eg veit at enkelte med sosial angst har lettare for å jobbe med framande personer enn saman med nære kollegaer. Ovanfor tilfeldige kunder kan du sette deg i "jobb modus" og fake oppførselen din ved å framstå som snill og grei. Ovanfor kollegaer så er det vanskeligare å holde ein slik fasade oppe. Men uansett, det finnes også ein del jobber som ikkje krever nevneverdig med kontakt med andre. Har du lappen? Budbilsjåfør, postmann og liknande er fine jobber der du jobber åleine. Ellers så vil jobbar på bedrifter med produksjonslinjer være jobbar der du står med musikk på øyret og jobber utan å måtte småsnakke anna enn i pausene. Tilsvarande vil det også være som lagerarbeider og liknande. Reinholder er også arbeid der du slepp kontakt med så mykje folk. Du må nok nikke og smile litt i ein slik jobb, men det er ikkje så ofte at folk begynder å snakke med deg medan du jobbar.. Lenke til kommentar
Pennalihytte Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Eg antar at du søker på jobber som ikkje har særlige krav til kompetanse/utdanning? Serviceyrker er nok kanskje ikkje noke for deg. Har du testa det forresten? Eg veit at enkelte med sosial angst har lettare for å jobbe med framande personer enn saman med nære kollegaer. Ovanfor tilfeldige kunder kan du sette deg i "jobb modus" og fake oppførselen din ved å framstå som snill og grei. Ovanfor kollegaer så er det vanskeligare å holde ein slik fasade oppe. Men uansett, det finnes også ein del jobber som ikkje krever nevneverdig med kontakt med andre. Har du lappen? Budbilsjåfør, postmann og liknande er fine jobber der du jobber åleine. Ellers så vil jobbar på bedrifter med produksjonslinjer være jobbar der du står med musikk på øyret og jobber utan å måtte småsnakke anna enn i pausene. Tilsvarande vil det også være som lagerarbeider og liknande. Reinholder er også arbeid der du slepp kontakt med så mykje folk. Du må nok nikke og smile litt i ein slik jobb, men det er ikkje så ofte at folk begynder å snakke med deg medan du jobbar.. Takk for svar! Jeg ble akkurat ferdig med videregående, så nei, ikke noe kompetanse. Lappen holder jeg på å ta, faktisk med tanke på postbud, men det kan ta litt tid før jeg får den, så jeg må finne noe annet i mellomtiden i alle fall. Renholder er en god ide, kanskje på sykehus eller lignende. Jeg vet ikke hvor det er best betalt, om det er skoler, bedrifter, sykehus o.l. Lenke til kommentar
Pennalihytte Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Og forresten, jeg framstår som ganske snill, problemet er at jeg også framstår som nervøs når jeg blir nervøs.. Dårlig egenskap i butikkjobber antar jeg. I alle fall presiserer butikkene at de vil ha utadvendte ansatte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå