Bjerknez Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Her jeg bor så har vi ikke akkurat vært bortskjemt med ekstreme hastigheter på internett, men nå blir det snart lagt inn fiber her jeg bor og vi har valgt en 100/100 linje. Da åpner det seg jo opp for å bruke online backup. Jeg har en drøss av bilder (ca. 500GB. med bilder) og en del dokumenter etc. og vil gjerne ta backup av dette. Jeg har ikke satt meg så VELDIG inn i dette, men har kikket litt på Dropbox og JottaCloud samt Crashplan. Dropbox virker noe dyrt (med den kapasiteten jeg trenger) og de to andre har jeg nermest bare lest litt om. Finnes sikkert et hav av andre muligheter også... Gjerne vil jeg ha mulighet for å dele filer/mapper med andre også via en link i en epost etc. Automatisk backup er en selfølge, men det må også kunne overstyres. FTP tilgang er ikke et must, men et pluss. Så er dte noen her som kan komme med litt info samt forslag til løsninger rundt online backup? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 I norge er jeg ikke i tvil, bruk Jottacloud. Veldig gode hastigheter, både opp og ned. Ubegrenset med plass. Og alt ligger i Norge. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Ja, mange skryter av JottaCloud, så da får jeg gi det ett forsøk. Takk for svar! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Har brukt dem i 3-4 år nå, og har aldri angret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå