Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hva liker du best av AMD og Intel?

DesertGlow

Hvilken prosessorprodusent liker du best?  

892 stemmer

1. 1. Hvilken prosessorprodusent liker du best?

• AMD
      563
    • Intel
      300
    • VIA
      11
    • Andre
      18

Anbefalte innlegg

P2 og p3 er egene generasjoner, (altså 686 og 786), det er faktisk en ganske stor forskjell mellom dem. Så P4 er 8ende generasjon.

Men uasnnett så var det bare sittert for spøkens skyld og personlig gir jeg litt blaffen i hva slags generasjon det er.

Og hva legger du til grunn for dette utsagnet?

Han legger sikkert navnet til grunn.. tallene II og III er jo ganke forskjellige (hoho)

Må bare få si hvorfor det ikke er forskjellige generasjoner: Nemlig fordi begge er nye revisjoner av den gamle Pentium Pro-kjernen. Forskjellene er Socket'en, produksjonsprosess (mikron), L2 cache, om den var på en egen chip på CPU-modulen eller ikke, og en liten ekstra-krets som heter SSE som ble addert på kjernen. Ellers så er det akkurat samme oppbyggning med de samme pipelines, L1 cache, FSB, registere, instruksjonssett, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening er Intel alt for store og kontrollerer for mye i markedet. Derfor stemte jeg på AMD fordi større markedsandeler til AMD = større konkuranse = billigere prosessorer til meg. :D

Skulle vel egentlig ha stemt på VIA, men de lager litt for trege prosessorer etter min smak. Om de engang bestemmer seg for å lage prosessorer som kan konkurere med Intel og AMD, så får de min stemme med en gang!

Lenke til kommentar

stemte selvfølgelig AMD (kvalitet)

mener jeg har hørt noe om at AMD har tapt over Intel.

noen andre som har hørt det og eller?

ikke for å skape noe sykt med oppstyr....(hehe) vet hvor hett det kan bli i slike diskusjoner om hvilen prossseor produsent man liker best..men jeg tror testen sier sitt....

*grin*

Lenke til kommentar

Jeg er og blir en AMD kar. Men jeg synes at FSB til AMD burde oppgraderes litt, holder ikke med 2x, Vis AMD får til 4x slik som INTEL så tror jeg INTEL sliter litt. AMD har bedre arkitekrut, mens INTEL har bedre FSB. OG ettersom AMD er mye billigere og ikke har låst MP så vil jeg si at AMD gir mest for pengene. Men dette er bare min pers. mening. :) Alle må få ha sine egne meninger. Hadde heller ikke vært noe kult vis ALLE hadde INTEL eller AMD. Bra det er litt variasjon iallefall.

Lenke til kommentar
Kjapp, Kald, Stabil og AMD :D

En KALD prosessor... Imponerende, skal vi bytte? :p

Denne diskusjonen kommer aldri til å bli noe fornuftig. Jeg stemte intel denne gangen fordi det er den beste prosessoren JEG har hatt erfaring med så langt. Når FX kommer med socket 939 (?) så blir det nok den som skal i hus.

Må bare si at med litt "nøytral" lesing gjennom denne tråden (og ja, jeg leste faktisk hele :woot:) så virker det som om folk går inn for å misforstå hverandre. Og som det står i topicen: "Hva liker du best av AMD og Intel". Uansett hvor mye dere argumenterer frem og tilbake, er det lite trolig at du klarer å overbevise motparten om at han/hun bør like den andre bedre... :shrug:

Lenke til kommentar

Tja er fornøyd med min lille P4 den rusler på 3,9 nå med en temp på 22 grader på cpu :mrgreen:

Og hvor mange ampere trekker de vismut tellurid baserte "støttehjulene" dine sa du? :D

Sorry , må nok skuffe deg , DETTE er med KUN VANNKJØLING , peltiern er ikke montert enda *grin* *grin* :mrgreen:

Så beklager du bommet nok på det forøket der, ja :lol::lol:

Lenke til kommentar

Et av argumentene som brukes mot Athlon 64 FX er at den krever ECC/REG-minne, som påståelig skal være så mye dyrere enn standard-minne.

Jeg sjekket hos Komplett og sammenlignet prisene for tilsvarende minne med og uten ECC/REG og forskjellene er faktisk i realiteten små ! :wow:

F.eks. minne fra Corsair så er 2x512MB PC3200 CL2 REG faktisk 1.6% billigere enn 2x512MB PC3200 CL2 standard, mens 2x512MB PC3200 LL ECC/REG bare er 6.8% dyrere enn 2x512MB PC3200 LL standard.

Prisforskjellene mellom standard- og ECC/REG-minne er altså ikke noe å snakke om så dette argumentet mot Athlon 64 FX faller derfor i grus :woot:

Lenke til kommentar
Et av argumentene som brukes mot Athlon 64 FX er at den krever ECC/REG-minne, som påståelig skal være så mye dyrere enn standard-minne.

Jeg sjekket hos Komplett og sammenlignet prisene for tilsvarende minne med og uten ECC/REG og forskjellene er faktisk i realiteten små ! :wow:

F.eks. minne fra Corsair så er 2x512MB PC3200 CL2 REG faktisk 1.4% billigere enn 2x512MB PC3200 CL2 standard, mens 2x512MB PC3200 LL ECC/REG bare er 6.8% dyrere enn 2x512MB PC3200 LL standard.

Prisforskjellene mellom standard- og ECC/REG-minne er altså ikke noe å snakke om så dette argumentet mot Athlon 64 FX faller derfor i grus :woot:

Hmm, jeg er positivt overrasket over Corsair her :yes:

Lenke til kommentar

Tja er fornøyd med min lille P4 den rusler på 3,9 nå med en temp på 22 grader på cpu :mrgreen:

Og hvor mange ampere trekker de vismut tellurid baserte "støttehjulene" dine sa du? :D

Sorry , må nok skuffe deg , DETTE er med KUN VANNKJØLING , peltiern er ikke montert enda *grin* *grin* :mrgreen:

Så beklager du bommet nok på det forøket der, ja :lol::lol:

Jepp.. så det litt for sent. Du har jo kjøpt ny cpu.

Du er glad i å bruke penger.. det er forsåvidt jeg også, men har ikke så mange å bruke ennå. Har fortsatt bare en praksisplass, og meg nå nok finne meg i å leve i fattigdom noen måneder til... men DA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...