UnoPiedra Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Her om dagen tok jeg frem igjen höydaren Colonization. Er det noen som kan hjelpe meg med å få inn lyd på dette spillet (musikken var konge). I configen (install.exe) spørres det etter: HEX (Er det 220?) IRQ (Den er ihvertfall 9) DRQ (WTF) Hvis noen hadde hjulpet meg med å få inn igjen "Hole in The Wall" og "Independence", ville jeg vært evig takknemlig! :smile: Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Har ikke peiling på lyden men jeg digga Colonization før... Gøy å drepe indianer byer og med-colonister :grin: *mimre mimre* Tror jeg har Civilization 1 liggendes på noen disketter her, får vel nesten prøve å spille litt... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Du kan få låne SoundBlaster 16 Vibra-kortet mitt... Det funka til Colonization... (Det er et ISA-kort!!) For å spille DOS-klassikere, bør man ha gamle SoundBlaster-lydkort... Syns jeg. Lenke til kommentar
UnoPiedra Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 11:27, the_ruthless skrev:Du kan få låne SoundBlaster 16 Vibra-kortet mitt... Det funka til Colonization... (Det er et ISA-kort!!)For å spille DOS-klassikere, bør man ha gamle SoundBlaster-lydkort... Syns jeg. Seriøst, jeg ville digga deg resten av livet! :smile: Lenke til kommentar
UnoPiedra Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg glemte å si at det er et Soundblaster Live! lydkort (to år gammelt). Er det noen i hele den store verden som vet hvordan?!?!!!? :sad: Lenke til kommentar
løkbert Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Mener at Soundblaster live skal legge inn en sånn BLASTER=XXXXXXX linje i autoexec.bat, som definerer både minne og IRQ og sånt for eldre spill! På min er det ihvertfall SET BLASTER A220 I7 D1 H5 P330 T6, noe som tilsvarer at den bruker minneområde $220 (HEX), IRQ 7 og DMA-kanal 1. Vil si at SbLive ikke er det mest ideelle til å støtte gamle spill, men det er litt morsomt med MT-32 emulering (selv om instrumentvalgene høres helt på trynet ut). Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Dersom du har driver-CD'en til Live!-kortet, ligger det DOS-drivere der... Har kjørt mange spill fin-fint med bedriten SB16-lyd... Trur muligens også at Beehive OS har kommet med SB Live!-støtte by now... (Beehive OS = DOS! Boot fra floppy! Kjør DOS-spill ordentlig! http://www.bumbleb.org) Lenke til kommentar
UnoPiedra Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Burde jeg kanskje nevnt at jeg bruker windows2000 med NTFS? :sad: Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Bruk et program som heter vdmsound. Funker kun med win 2000. finner det lett pA http://www.download.com Lenke til kommentar
UnoPiedra Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-21 23:26, leifkris skrev:Bruk et program som heter vdmsound. Funker kun med win 2000. finner det lett pA http://www.download.com Takker, nå blir det godlyd i stuggun! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå