Gå til innhold

[Løst] Utdanning som dataingeniør

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer og bli dataingeniør grunnet at jeg er flink med abstrakte ting som matte, pluss selvfølgelig en interesse for computere. Men noe jeg føler kan bli et problem er at jeg ikke er veldig praktisk anlagt. Har aldri vært noe flink til praktiske ting som krever at jeg bruker hendene mine. Mekking og sånn har derfor aldri vært noe jeg har vært spesielt flink til.

Har alltid hatt inntrykk av ingeniører har vært flinke til slike praktiske ting, men tror dere det er mulig for meg å klare å bli dataingeniør uten dette "lille handikappe"?

Er det også mulig at det for eksempel ville vært vanskelig å for meg å bli byggingeniør av nevnte grunner, mens dataingeniør ville gått bedre?

Endret av TheDemocrat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du skal bekymre deg for å bli dataingeniør om du har "10.000 tommeltotter". Dataingeniører jobber primært bare foran skjermen med programmering, utvikling, drift og vedlikehold av applikasjoner, datasystemer og nettverk.

Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med dataingeniørstudiet i vår, og hadde samme problem som deg. Jeg kan fortelle deg at de fleste sliter med matematikk - alt annet ordner seg, selv også programmering med tiden. Jeg hadde ingen praktiske oppgaver (som bygging av pc osv.) under utdanningen - kun teoretisk.

Når du kan matte eller føler at du kan matte, så går alt annet meget bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...