88Nightrider Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Hei alle sammen En veninne av meg kjøpte en Multicom/Clevo Xishan W370ST for ca et år siden.Siden det nå ser ut til at jeg kan skaffe ny skjerm til denne tengte jeg at jeg i samme slengen kunne oppgradere trådløs kortet også.Ser ut ifra dele listen at denne kunne leveres med flere forskjellige trådløs kort.Å siden jeg også ser at den er utstyrt med 3 (tre) antenne kabler (men kun to av dem er tatt i bruk på det nåværende nettverkskortet), vil jeg tro den er satt opp for å støtte siste wifi standarder.(må bare innrømme at jeg ikke har holdt meg så veldig oppdatert på nettverk å wifi de siste årene, så vennligst vær tålmodig med meg )Lurer derfor på om disse maskinene er så "nazi" som andre maskiner på hvilke kort du innstallerer i dem?!Å om noen har noen annbefalling på "best of the best" wifi (å tydeligvis) + BT???Noen andre forslag til oppgraderinger? Den er utstyrt med:128Gb SSD og 750Gb HDD12Gb RAM (har vært innom tanken å maxe den ut til 24Gb)DVD DL BrennerPå forrhånd takk Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Intel Dual Band Wireless-AC 7260 PCI Express Half Mini Card, 867Mbps, 2.4GHz, 5GHz, WiDi, Bluetooth 4.0 Produsentens varenr.: 7260.HMWWB INTEL Dual Band Wireless-AC 7260+ Bluetooth 4.0, PCIe Half Mini Card, 2x2, 300/867 Mbps, 802.11 ac/ a/ b/ g/ n Raskt 802.11ac-kort Går jeg ut i fra du ser etter, kunne ikke finne 802.11ac 1300 Mbps så det er antakelig ikke tilgjengelig ennå. Men med mindre du har så rask ruter hjelper det lite. Angående 3 antenner er vel det som kalles Mimo Det er nok fordi da kan man forbedre rekkevidden og ytelsen, men er veldig få laptoper som har 3 slike, som regel holder det med 2, en for 2.4 Ghz båndet og en for 5 Ghz båndet. Ville oppgradert SSD disken om det begynner å bli lite plass, for de fleste holder 12 GB ram så oppgrader kun ved behov. Endret 11. august 2014 av LMH1 1 Lenke til kommentar
88Nightrider Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Takker så meget for hurtig svar Vi har denne ruteren: ASUS RT-AC66U 11AC AC1750 RouterTakker også for infoen om Mimo. Det forklarer hvorfor ruteren har tre antenner Når det gjelder RAM har jeg den mening at man aldri kan få or mye Jeg fikk ikke sove i natt så jeg har tenkt en gooood del, og fikk en idé (en kostbar idé)!2 x 120Gb eller 240Gb SSD i RAID 0 + 500-1000Gb mSATA SSD.Dette ville hjulpet litt på vekten å varmeutviklingen (å muligens "litt" på hastigheten xD).Trenger ikke sikkerheten med en vanelig snurre disk på denne maskinen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå