BirgerCaC Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Jeg satt av en drøy uke i sommer til å gjøre litt småting på hytta til en slektning. Jeg lagde 4 enkle tredører som består av enkel konstruksjon og kledning. Jeg lagde også to mindre kjellerdører av samme type. Jeg bygde også en bro til en flytebrygge. Broen var 4 meter lang, med rettverk. I tillegg så har jeg malt dørene jeg har lagd, tilpasset dørene i rett høyde osv. Jeg har også hogd ned ett mindre furutre, og bært vekk kvister. Jeg vet ikke helt hvor mange timer jeg har jobbet, men jeg kan tenke meg at det er ca 48 timer. Eieren av dette stedet insisterer på å betale meg, og det er jo greit, men han vil at jeg skal bestemme pris. Hva mener dere jeg skal ta i betaling? Hva er normalt for lignende oppdrag, og hvilken sum vil dere si er rimelig betalt for en slik jobb? Takker for alle bidrag! Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Dersom du regner litt over 150kr/timer blir det 7500kr. Ganske vanskelig å gi noe forslag når jeg ikke vet hva du selv tenker eller har som forutsetning. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Jeg går ut ifra at dette er svart arbeid, så er maksgrensen 6000,- Når det gjelder hvor mye du skal få kommer alder, relasjon til personen, hvordan du har fått oppdraget o.l inn i bildet. Hvis du er i en alder av 31 år (som profilen din tilsier) så ville jeg sagt 6000,- hvis du selv føler det er rettferdig. Når jeg var i 13-16 års alderen og jobbet for mine besteforeldre, så pleide jeg å ligge på 100kr/t Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Jeg føler ikke at jeg kan ta så mye for det i og med at det er min bror det er snakk om. Oppdraget fikk jeg ved at han spurte meg, og jeg takket ja. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Hvor kommer grensen på 6000 på? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 6000,- er grensen for hva en person kan tjene uten papirer eller å skatte på det per år. http://www.klikk.no/bolig/boligokonomi/article890376.ece Til TS: hvis du synes 6000 er mye, så tar du mindre. Du vet mer om hans økonomiske situasjon enn oss. Det var snakk om at jeg skulle hjelpe min søster med å bygge terrase hos dem, de skulle da dekke flyreisen stavanger-trondheim. Noe mer enn det hadde jeg ikke forventet eller krevd. Lenke til kommentar
Gjest medlem-316240 Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Hvis meninga var å jobbe for penger, så burde du få 7500. Men jeg antar at det var for å hjelpe til, samtidig som du for litt penger for det. Du burde få 6000kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå