Gå til innhold

Forsterke wifi-signal med ny router?

Sky89

Anbefalte innlegg

Hei.

Leier sokkelleilighet (kjellerleilighet) og har blitt enig med utleier om at jeg skal koble meg til deres trådløse nett, men vil gjerne ha signalet forsterket. Vet ikke helt hvordan jeg bør gjøre dette da jeg må ha tilgang til kablet (noen porter) og trådløst nett? Kan jeg koble en router trådløst til den eksisterende routeren eller bør jeg velge annen løsning?

Bør helst være rimelig. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koble til en ekstra trådløs router til eksisterende modem (evt. multimodem) (gult uttak) . Kable den sånn at den plasseres nær(-mere) din(e) arbeidsplass(er)....

Lykke til.

Edit: Det finnes masse sånne routere som er bytta ut ved oppgradering av nettet , og som er fullt brukbare. Forhør deg rundtom.. :)

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Hei :) Beklager sent svar.

Mener du at jeg bare kjøper en router å kobler til deres inntak i huset (modemet) og ikke i routeren deres?
Isåfall, har ikke de fleste modem kun en ut-/inngang for internett, nemlig det de bruker? Har ikke fått sjekket hvilket modem de har snakk om, vet bare at leverandør er Telenor.

Lenke til kommentar

Har du mulighet for kabel fra routeren til utleier og inn til deg?

Isåfall kjøper du en AP eller (router og slår av routing (dhcp)) så har du eget wifi hos deg som du samtidig setter på annen kanal en naboen(e)

Skal du bare øke rekkevidden uten kabel blir det vel en utvider av noe slag

https://www.komplett.no/tp-link-300mbps-wireless-n-wall-extender/821773

Det vill ikke bli samme signalstyrke ol og ikke egnet til spilling ol.

Lenke til kommentar

Har kanskje mulighet for å trekke kabel, men trådløst er virkelig å foretrekke pga lengde/dører osv. Derfor jeg lurte på om jeg kunne kjøpe en router å koble opp til deres trådløse nettverk. Går det å gjøre det samme som du foreslår me kabel, bare trådløst?

Skal bruke nette til noe gaming på ps3 å pc/laptop, men ikke alle enhetene har trådløstnettverksort. Derfor jeg trenger å kunne få tilgang på kablet nett også.

Lenke til kommentar

vist du ikke har mulighet for å kable fra huseiers modem/router, så må du opprette en trådløs "bro", de fleste gode routere vil jeg tro kan dette, vist ikke får man kjøpt egene "sett" også for dette, da kan man ha kabel videre fra routeren som blir stående i leiligheten, men responstiden blir nokk så som så (veldig avhengig av signalstyrke også)

Lenke til kommentar

Det høres ut som en løsning jeg kan bruke. Har lite erfaring med nettverk, men håper responstiden blir ok. Viktigste for min del er jeg kan spille Fifa online :) Er det vanskelig å sett opp en "trådløs bro"? Og kan du være så snill å komme med forslag til router jeg kan kjøpe da (helst ikke så dyr, trenger bare en "vanlig router)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...