Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Gaming PC

Anbefalte innlegg

Hei. En bekjent har planer om å kjøpe en ny Gaming PC ettersom den gamle begynner og bli litt utdatert.

Maks pris er satt til 10 000 SEK ~ 9000 NOK.

Har allerede satt sammen en PC via Komplett, men jeg lurer på om det er noen endringer som kan bli gjort for å få like bra/bedre ytelse, men fortsatt innenfor prisklassen.

Spillene som skal spilles er som regel ArmA II: DayZ Mod og ArmA III

Her kan man velge delene. Jeg satt opp:

Komplett OEM Chassis

Corsair CX 750M, 750W PSU

Intel Core i7-4790

MSI B85M-E45, Socket-1150

HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black

Gainward GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA

Seagate® Desktop SSHD 1TB

WD Desktop Blue 1TB

Samsung DVD Writer, SH-224DB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel komplett tar vel fort 1000 eller mere for jobben, derfor blir dette mye dyrere. Kan være du får pcbygging billigere i sverige men sikkert ikke snakk om mere en 100-200 kr.

PC i delar - Core i7-4790 / GTX 770 8GB DDR3, 240GB SSD, B85 Mainboard, 650W Modular PSU

Gir vel mye for pengene, legger du til cooler master 212 evo så har du en brukbar gaming pc.

Synd den ikke er overklokkbar, vertfall ikke like enkelt å overklokke som en K prossessor.

Som du sikkert legger merke til er ikke sverige så billig ofte en norge, siden prisene ofte er høyere i utgangspunktet, så valutakursen alene klarer ikke å gi fordelen.

Problemet om vennen din ikke bor i sverige må han antakelig betale moms i tillegg så dermed kan dette bli en dyrere løsning med mindre han finner noe salg eller brukt.

Skal han kjøpe noe i sverige kjøp heller:

Noctua NH-U12P SE2

SanDisk SSD 64 GB

Valutakursene i tillegg gjør dette til god pris.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Hun er fra Sverige og skal bestille fra svenske Komplett, men jeg tenkte jeg kunne bruke norske for å gjøre det lettere for dere som evt. kan hjelpe, for det virker som de har det samme utvalget.

Tingen er det at hun ikke har noen anelse om hvordan man setter sammen en PC, så den må bli bygd av Komplett, så og bestille noen deler der og noen deler her blir ikke aktuelt.

Jeg fikk satt dette sammen med denne linken, kom på totalt 10 423 SEK. Det er en litt stiv pris, noe jeg evt. kan gå ned på som ikke påvirker ytelsen altfor mye?

Corsair Carbide 300R Midi Tower Svart
Cooler Master G650M, 650W PSU
Intel Core i7-4790
MSI B85M-E45, Socket-1150
Crucial DDR3 Ballistix Sport 1600MHz 8GB
Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Seagate® Desktop SSHD 1TB
WD Desktop Blue 1TB
ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST

Endret av act1oN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...