McShortFuse Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Har en Dell U2311H skjerm som jeg vil bytte til noe nytt. Og jeg mottar en Xbox One om ikke lenge, men har møtt på et lite problem. For jeg har allerede brukt alle tilkoblingsmuligheter på skjermen jeg har nå. Skjermen er koblet til både PC og spillkonsoll. Så det jeg lurte på var om dere kunne gi meg anbefalinger til skjermer som har nok tilkoblingsmuligheter til to spillkonsoller og PC samtidig? Displayport/hdmi/dvi eller displayport/hdmi/hdmi må være mulig. Mulighet for en aux-utgang hadde ikke gjort noe heller, når jeg kjører lyd fra spillkonsoller via aux-kabel til lydanlegget. Om det er TN- eller IPS-panel spiller egentlig ingen rolle, men siden jeg den skjermen jeg har nå er IPS, så kan jeg vel si at det foretrekkes. Men igjen, jeg er av de som legger merke til forskjellen mellom 60/120Hz, så en kan vel ta det i betraktning. Budsjett er ikke fastsatt, men la oss si maks 3500 kr for ha et utgangspunkt. Har for øvrig sett litt på både BenQ XL2420Z og Asus VG248QE. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 (endret) De du foreslår er vel helt greie samme med AOC 24" LED G2460PQU 1920x1080, 144hz, 1ms, 20m:1, VGA/DVI/HDMI/DP, Heigh Adjust/Pivot Problemet er konsoller ikke klarer mere en 60 hz så er bare til PC enten Displayport eller DVI du vil få full 144 hz. DVI og dispayport tar ikke lyd, så det du kan gjøre er kjøpe en billig forsterker å koble gjennom den for å kunne bruke 2 HDMI til en HDMI på skjermen. Og bruke 3.5mm Stereo to RCA Stereo Cable kontakt for å få lyd på pcen. Endret 10. august 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 (endret) De du foreslår er vel helt greie samme med AOC 24" LED G2460PQU 1920x1080, 144hz, 1ms, 20m:1, VGA/DVI/HDMI/DP, Heigh Adjust/Pivot Problemet er konsoller ikke klarer mere en 60 hz så er bare til PC enten Displayport eller DVI du vil få full 144 hz. DVI og dispayport tar ikke lyd, så det du kan gjøre er kjøpe en billig forsterker å koble gjennom den for å kunne bruke 2 HDMI til en HDMI på skjermen. Og bruke 3.5mm Stereo to RCA Stereo Cable kontakt for å få lyd på pcen. Var klar over 60Hz "begrensningen" for konsoller. Men for å oppklare noe, jeg har allerede koblet PC til lydanlegget, samt den konsollen jeg allerede har. Lydanlegget er forresten Corsair SP2500, og den har to aux-tilkoblinger i tillegg til hovedtilkoblingen, der bruker jeg allerede én inngang til konsollen, og den andre brukes så snart den nye konsollen er i hus. Planen er da å kjøre lyden ifra Xbox One via 3,5mm utgang på skjerm til lydanlegg. Endret 10. august 2014 av Gil_Galad90 Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 Men er det noen IPS-skjermer jeg kunne vurdert/sett på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå