Gå til innhold

Jobb 15-åring, helst innen IT eller fotball

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en gutt på 15 år som gjerne skulle hatt seg en jobb, er det noen som har forslag til hvor jeg kunne fått meg jobb (ser ikke etter jobb som avisbud, klipping av gress o.l.) mine hovedinteresser er fotball og IT, så gjerne noe innen den duren om det er mulig :)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å finne en jobb innen IT eller fotball blir nok vanskelig uten fagbrev (IKT) eller noe slags form for utdanning, i en så ung alder.

Fotballtrener for et juniorlag kanskje?

Jeg kan anbefale deg å lete etter jobb og ledige stillinger i lokalaviser, FINN og NAV.no

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Å finne en jobb innen IT eller fotball blir nok vanskelig uten fagbrev (IKT) eller noe slags form for utdanning, i en så ung alder.

Jeg kan anbefale deg å lete etter jobb og ledige stillinger i lokalaviser, FINN og NAV.no

For juniorlag? Altså gutter/jenter som er 17-19 år gammel? Hadde vært sånn passe demotivert av å ha en trener på 15 år da.

Tror han heller tenker mer på et barnelag (6-12 år)

Endret av Tkse
Lenke til kommentar

For juniorlag? Altså gutter/jenter som er 17-19 år gammel? Hadde vært sånn passe demotivert av å ha en trener på 15 år da.

Tror han heller tenker mer på et barnelag (6-12 år)

Stemmer. Jeg mente trener for barnelag, ikke juniorlag. Forvekslet disse to ordene, beklager.

Lenke til kommentar

Dommer?

Det å dømme kamper kan være en god idé!

Hør med lederen i klubben du spiller for, om han vet om noen dommerkurs. Han vet garantert om noe. Det er ganske bra betalt i timen, tror det er noe rundt 3-400 kr kampen (avhengig av alder) + kjøre penger.

Lenke til kommentar

Fyrst og fremst, kor mykje ser du for deg å jobbe? Er det snakk om eit par timar etter skuletid, eller ser du for deg å bruke ein heil laurdag eller søndag på å arbeide?

Om du bur i nærheita av ein litt større fotballklubb så kan du spørre om dei har ein jobb til deg. Typiske arbeidsoppgåver er vell å være ballgutt under kampane, samt saftblanding og diverse, men eg er litt usikker på om dette er betalte jobbar. Slik som eg forstår det så ein del av dette arbeidsoppgåver som folk tar på seg frivillig og ulønna.

Når det gjelder IT jobb så er nok det litt verre å få tak i når du ikkje har utdanning. Det vil sjølvsagt også være avhengig av ditt kompetansenivå, og kva arbeidsoppgåver du kan ta på deg.

Eg vil anta at du nok har best sjangs for å få ein slik jobb hos mindre firma som ikkje har eigne IT-folk, men som har behov for litt hjelp til diverse småarbeid som installasjoner, og generell ryddig på PCane.

Om du finn eit lite firma som bruker PCar, men som består av lite datakyndige ansatte så kan det typisk være aktuelt at du tilbyr dei hjelp til å slette spyware og få avinstallert diverse "toolbars" og liknande som bidrar til at PCane går treigare.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å jobbe med reparasjon av datamaskiner da jeg var 14 år. Jeg kjente eieren av firmaet sånn noenlunde, og spurte han om det var muligheter for å jobbe hos han. Det gikk greit, og det var en super mulighet for meg.

Nå skal det sies at dette var i en liten kommune. Regner med at det er veldig mye vanskeligere i en stor by hvor de allerede har mye teknisk personell. Hvis du kjenner noen innenfor bransjen, spør dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...