Kakeshoma Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Nylig skiftet skiver og klosser foran og har oppstått en skrapelyd ved venstre hjul. Lurer på om jeg fant ut hva det er.. Ser ut som en en del av ?bremseskjoldet? har delvis brukket og legger seg inntil skiven på baksiden. Lyden kommer og går litt, og kommer gjerne ved høyresving.. Bilder: https://38.media.tumblr.com/4ba6f081c0e564900039ab36d4383233/tumblr_na3mcmbLvl1qj7f1ao1_1280.jpg https://38.media.tumblr.com/238d31106c188d05b0a8ac211e17964f/tumblr_na3mcmbLvl1qj7f1ao2_1280.jpg (den delen som er brukket og buer innover) https://38.media.tumblr.com/a158d061b8f9b543992b104f6422aa35/tumblr_na3mcmbLvl1qj7f1ao3_1280.jpg Sånn ser det ut på andre siden:https://38.media.tumblr.com/9719edc36f00ea230119e6f700bd4a9f/tumblr_na3mcmbLvl1qj7f1ao4_1280.jpg Er dere enige at det kan være problemet? Burde jeg ta den på verksted for å bytte delen, eller kan jeg bare prøve å bøye den ut igjen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Prøv å bøye eller banke den inn. Er bare et skjold. Ikke noe kritiske greier. 3 Lenke til kommentar
warioman Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Sjekk bremsesko om det er drivhjulene du hører lyden fra. Hadde det problemet på en mercedes, der hadde fjæra til skoen hoppet av inni der, og laget en skrapelyd nå og da. Om du fysisk ser at noe ligger imot skiva(viser til bildene dine), så må du bare prøve å bøye og fikse litt med enten flatjern eller lignende. Om du ser at noe ligger imot skiva har du jo problemet rett der. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 Den biten som gikk inntil knakk ganske lett av da jeg rørte litt på den. https://31.media.tumblr.com/2991f7c3c9c3e589ff45ac718a6b929d/tumblr_na3taiDoYt1qj7f1ao1_500.jpg Ikke hørt noe på en liten tur jeg tok nå, så håper det var alt Vil sikkert få den skiftet ved neste service.. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Hadde bremseskjold bak som var så rustne at jeg valgte å knekke dem av helt. På enkelte modeller så kan bremseskjold være ganske stress å bytte fordi man må av med hjullageret (som er litt jobb), eventuelt kan man kutte skjoldet litt her og der og slippe å fjerne hjullageret. Er som regel ingen krise å kjøre uten skjold eller halvveis uten skjold heller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå