Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å komme på Internet.

Anbefalte innlegg

Jeg har i perioder trøbbel med å komme på nett. Ingen indikasjoner på modem at noe er galt. Og det står også at jeg har internettilgang. Men når jeg feilsøker får jeg opp følgende melding :" Datamaskinen ser ut til å være riktig konfigurert, men enheten eller ressursen (DNS Server) svarer ikke. Spørsmålet er det noe jeg kan gjøre for at alt skal fungere igjen? Tungvint å restarte maskina for hver gang. Alle andre enheter i husstanden fungere bra, men ikke denne pc' jeg sitter på nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sørg for at alt av drivere er oppdatert, og nei, det hjelper ikke å sjekke Windows Update.. Du må gå til produsentenes hjemmesider og sjekke der...

Oppdater også routerens firmware.. Prøv også å bytt DNS servere til 8.8.8.8 og 8.8.4.4...

Hei. Hvordan gjør jeg det? Er ikke så datakyndig. Gi meg en lettfattelig forklaring. Er det pc' n sine hjemmesider du mener? Finner jeg oppdateringer til drivere der?

Lenke til kommentar

Det kan jo i verste fall være noe DNS-trøbbel enten internt hos deg eller hos leverandøren (Da hadde de vel fått vite det ganske snart).

Men gjør som nevnt over. Forsøk å bytte DNS-server.

Dersom alle andre PCer i huset har nett når KUN din ikke har det, kan det også være en PC-feil.

Lenke til kommentar

Det kan jo i verste fall være noe DNS-trøbbel enten internt hos deg eller hos leverandøren (Da hadde de vel fått vite det ganske snart).

Men gjør som nevnt over. Forsøk å bytte DNS-server.

Dersom alle andre PCer i huset har nett når KUN din ikke har det, kan det også være en PC-feil.

Maskina kom fra service i går, de har hatt den i fire dager, den kom tilbake og samme DNS feil var der fremdeles. Jeg er nesten sikker på at det er router problemer. Jeg tar strømmmen og det fungerer bra en liten stund. Når det gjelder å stille inn router riktig er det utenom mitt kompetansenivå. Jeg har prøvd å skifte porter og restarte, men det blir ikke bra. Og maskina mi er det ingen feil på. Siste mulighet er å la en "dataekspert" se på maskina, men det er svindyrt. Og hvordan bytter jeg DNS Server?

Lenke til kommentar

Har bare en. Router er for dyrt, men det er rart om routeren har tatt kvelden. Så er det innmari vanskelig å sette opp.

Expert, Elkjøp, Clas Ohlson osv, har jo 30 dagers åpen kjøp. Så kjøp en og bare sørg for at du åpner den fint og pakker sammen.

Er ikke vanskelig å sette opp, er så å si automatisk, bare plugg det inn.

Eller: gå inn på routeren og set til Factory Defaults, se om det hjelper.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Har bare en. Router er for dyrt, men det er rart om routeren har tatt kvelden. Så er det innmari vanskelig å sette opp.

Expert, Elkjøp, Clas Ohlson osv, har jo 30 dagers åpen kjøp. Så kjøp en og bare sørg for at du åpner den fint og pakker sammen.

Er ikke vanskelig å sette opp, er så å si automatisk, bare plugg det inn.

Eller: gå inn på routeren og set til Factory Defaults, se om det hjelper.

Jeg har saumfart routeren min (Linksys), men det står ikke Factory Defaulta noen steder. Jeg har klikket på alt som er mulig å titte på. Hvorfor virker alle andre enhetene i husert? Ville ikke de også blitt rammet hvis routeren er gåen? Er Linksys den beste routeren? Må den være dyr?

Lenke til kommentar

Hvis alle andre enheter fungerer, og PC'en ikke har problemer på andre nettverk, så kan det være inkompatibilitet mellom nettverkskortet og routeren. Det er ganske uvanlig, men det forekommer. Hvis det ikke hjelper å oppdatere driver på nettverkskortet og firmware på routeren, blir eneste løsning å bytte nettverkskortet ELLER routeren.

Du KAN prøve å bytte kanal på routeren, men det kan gjøre mer skade enn godt, og den skal helst stå på auto. Verd et forsøk...

Lenke til kommentar

Nå fungerer det som det skal. Byttet bare kanal og restartet. Routeren er ikke så avansert, jeg finner ikke "auto". Det er fire porter bak og jeg har prøvd alle. Nå fungerer det så langt på en av de. Vært på nett i hele dag. Jeg tenker at en router er ikke noe du skal rote med. Litt for avansert for legfolk. Jeg har oppdatert "firmware" på routeren. Det hjalp heller ikke da.

Endret av izzet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...