Merlin Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg sjekket min pc istad ved hjelp av Aida32. Jeg merket at på mitt chipset som er et SiS651 står det: AGP version 2.00 Supported AGP Speeds 1x,2x,4x Jeg sliter jo litt da hvis ikke jeg har høyere AGP speed enn 4 siden dagens beste skjermkort kjører på 8x! Jeg hadde tenkt meg å kjøpe et PowerColor 9800 128 mb Pro Må jeg kjøpe nytt hovedkort for å få høyere AGP hastighet? Jeg har aldri oppdatert driveren til hovedkortet heller. Kan noen hjelpe meg. Her er en link til driversiden men jeg er usikker på hvem jeg skal laste ned. Chipsetet heter SiS651! Takker for svar Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Nei du trenger ikke nytt hovedkort. Forskjellen mellom 8 og 4 x er marginal. Selv merker jeg ingen forskjell På driversiden er jeg litt blank, håper andre kan det bedre enn meg. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2003 oops glemte linken http://download.sis.com/sisdlc/driver_select.jsp Lenke til kommentar
sondremann Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg sjekket min pc istad ved hjelp av Aida32. Jeg merket at på mitt chipset som er et SiS651 står det: AGP version 2.00Supported AGP Speeds 1x,2x,4x Jeg sliter jo litt da hvis ikke jeg har høyere AGP speed enn 4 siden dagens beste skjermkort kjører på 8x! Jeg hadde tenkt meg å kjøpe et PowerColor 9800 128 mb Pro Må jeg kjøpe nytt hovedkort for å få høyere AGP hastighet? Hei, jeg har spurt om akkurat det samme her på forumet i forhold til powercolor radeon 9800pro 8xagp, men har kommet frem til at forskjellen ikke er merkbar, du kan altså trygt kjøpe det kortet uten å føle at du går glipp av noe Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Supported AGP Speeds 1x,2x,4xJeg sliter jo litt da hvis ikke jeg har høyere AGP speed enn 4 siden dagens beste skjermkort kjører på 8x! Vet ikke helt om jeg misforstår deg nå, men for å gjøre det helt klart, så støtter de 8x, de krever ikke 8x. Så du kan fint kjøre et 9800pro (eller whatever) i 4x. De sier også at ytelsesforskjellen er marginal, så du tjener lite på å oppgradere med nytt hovedkort som støtter 8x agp. (Med mindre du skaffer deg kraftigere prosessor og ram i samme slengen da... ) Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 hehe prosessoren min er mer enn bra nok ( Intel Pentium 4 2.53 ghz) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå