Yob tvaya mat' Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Heisann.. mistet lappen 8 mai. I 3 måneder. Jeg fikk også 6000 i bot, men nektet for alt. Fant meg ikke skyldig. Derfor har jeg vert i retten allerede en gang. Og det skulle være to interne rettsaker til med straffeutmåling og bot om jeg ikke husker feil, uansett. Men nederst i kjennelsen står det: "Retten tar derfor politiets begjæring om midlertidig tilbakekall av førerretten og om fortsatt beslag av siktedes førerkort til følge, men ikke for lenger tid enn 08.08.2014 uten ny kjennelse. " og det har ikke kommet noen NY KJENNELSE. Så derfor skal jeg ha det igjen. Men så har jeg jo fått oppkjøring på bil 10 sep. Kan jeg da avbestille denne?? Det er dette jeg lurer så fælt på, hva skjer nå videre? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 (endret) Har du snakket med juristen som har saken? Lettere å ta det direkte med den i påtalemyndigheten som har saken. Evt. Snakk med den etterforskeren som har saken. Han/hun kan også snakke med juristen direkte. Endret 10. august 2014 av CaZpeR 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Har du mistet sertifikatet mindre enn 6mnd slipper du oppkjøring, så den timen kan du avbestille. Hva bot ang. er det jo bare å vente på en regning fra statens innkrevingssentral, er de som fakturerer og passer på at staten får sine penger. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Hvor lenge hadde du hatt lappen før du mistet den? Tror det er noen regler om at ferske sjåfører som mister lappen, selv for en kortere periode, må ta ny oppkjøring. Men hvis du har hatt lappen lenge, slipper du ny oppkjøring hvis inndragelsen var kort. Andre kan svare her. Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 Ja men altså jeg hadde lappen i prøvetiden. Men stod i kjennelsen at jeg skal ha igjen lappen. Så vil det si at jeg får igjen lappen i morgen også skal jeg allikevel ta oppkjøring ellers må jeg levere den inn igjen eller hva? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Vanskelig å svare på. Hadde heller tatt det med den personen som har ansvaret for saken og ikke på et forum hvor egentlig det meste blir synsing. Ser for meg at om du ringer i kontortiden i morgen så får du svar :-) Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 Hvem skal jeg ringe da? jeg vet ikke hvem jeg skal henvende meg til... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 (endret) Om du ble tatt i samme politidistrikt som du selv bor i så ville jeg ringt 02800 i morgen fra Kl. 8. Si at du ønsker klarhet i en sak hvor du er siktet i. Oppgi personnummer og den du prater med vil kunne sjekke hvem som er etterforsker og jurist på din sak. Be så å bli satt over til en av de. Og mistet du lappen i et annet politidistrikt så kan du ringe distriktet direkte ved å se på oversikten på politi.no Endret 10. august 2014 av CaZpeR Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Har du mistet sertifikatet mindre enn 6mnd slipper du oppkjøring, så den timen kan du avbestille. Hva bot ang. er det jo bare å vente på en regning fra statens innkrevingssentral, er de som fakturerer og passer på at staten får sine penger. Husker ikke helt hvor du logger inn, prøv f.eks. min side, men du kan søke om å dele opp innbetalingen i flere avdrag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå