Smidt Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 hei, skulle gjerne hatt hjelp til en enkel teller, som bare viser antall besøkende totalt og antall som er på nå.. og forresten, noen som vet om en bra side hvor man kan lære seg php selv? kanskje en god bok om dette og? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 google har svaret som alltid Lenke til kommentar
fanti Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 [url="http://www.sindrem.com"]Sindrem.com[/url] har en del nybegynner artikler som er verdt å ta en kikk på. Når det gjelder tellere, så mener jeg at det er blitt spurt om det en haug av ganger tidligere, så hvis søk funksjonen virker igjen snart så kan du jo gi den et forsøk. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Fant dette scriptet på maskinen min... Usikker på om jeg selv har laget, det, men jeg tror det virker! *grin* <?php $counter = fopen('counter.txt', 'r'); $current = fread($counter, filesize('counter.txt')); fclose($counter); $ip = getenv('REMOTE_ADDR'); $ipCheck = file('ips.txt'); if (!in_array($ip, $ipCheck)) { $ipAdd = fopen('ips.txt', 'a'); fwrite($ipAdd, "\n$ip"); fclose($ipAdd); $current++; $counter = fopen('counter.txt', 'w'); fwrite($counter, $current); fclose($counter); } echo $current; ?> Den bruker en txt-fil (ips.txt) til å lagre ip'en til den besøkende. Så denne telleren teller antall unike treff, ikke sidevisninger. :nice: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå