Kjell94 Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Hei! Jeg har et Canon G1X som jeg har tatt bilder I Raw format med. Jeg broker Canon digital professional til å redigere disse med. Men nå går det ikke an å åpne filene av en aller annen grunn. Det er melding om "decoding failed" og "image corrupted". (Se vedlagt bilde) Jeg har også brukt Stellar phoenix photo recovery på minnekortet, men CR2 filene kan fortsatt ikke åpnes. Imidlertid fikk jeg jpg bilder, så katastrofen er ikke komplett. Men hvordan skal jeg klare å åpne CR2 filene. Mener på at dette har virket tidligere. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Kan være korrupt minnekort eller dårlig kabel. Formater alltid minnekortet i kameraet for mindre risiko for korrupte data. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Hvis du laster raw-bildene rett i DPP, får du åpnet de da ? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Fikk samme problem da jeg kjøpte nytt fotoapparat. Prøv Adobe DNG converter. Gratis fra Adobe. DNG converteren konverterer RAW filer til .dng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå