Konto brukes ikke Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Med dyr skal man gi en positiv opplevelse når de gjør noe riktig, og aldri, aldri ty til straff. Straff skaper voldelige kjæledyr. Tror du bør lære deg litt om begreper. Straff krever ikke engang at du rører dyret med noe som helst. Eller det kan være at du kutter ut å kose med dyret(negativ straff) Man har positiv forsterkning, negativ forsterkning, positiv straff, negativ straff Endret 28. august 2014 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Hemni Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg hadde aldri trykket et dyr oppi sitt eget ekskrement! Dersom min katt gjør noe hun ikke får lov til, som å hoppe opp på kjøkkenbenken, hever jeg stemmen et par hakk og sier "nei". Hun skjønner da at hun ikke får lov, og hopper ned, og vil heller kose... Rare, søte skapningen :3 Hun er dessverre litt fæl til å klore på ting hun ikke skal klore på. Så når hun faktisk bruker klorestativet, bruker jeg "flinkestemmen" og koser litt på henne, eller gir henne kattegodteri. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Dyr skal rett og slett ikke straffes, de skal veiledes slik at de gjør som vi ønsker. Joda, det skal de. Men da skal det skje med negativ straff, ikke positiv straff. Negativ straff er ikke en straff, men uteblivelse av noe positivt. Altså står mitt utsagn ved lag. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Negativ straff er ikke en straff, men uteblivelse av noe positivt. Altså står mitt utsagn ved lag. For all del - men hva du vil for min del, blir ikke rett av den grunn. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Straffer aldri dyr fysisk, nåværende katt snart 3 år har aldri hørt ett vondt ord. Tidligere katt som ble 16 år, kunne jeg brumme til når hun gjorde noe galt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Vet ikke om det har blitt nevnt, men det er forskjell på "tissing på sofaen" og når katten markerer området sitt i huset. Uansett, spruteflaske med vann har jeg brukt tidligere. Det har nå fungert her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå