Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne tråden fikk jo en litt annen vinkling nå. Jeg fortalt Silje om at jeg hadde lagt ut en tråd (ikke hvor) for å høste litt synspunkter, råd, veiledning osv. Dette forde jeg har følt meg veldig rådvill og alene i denne prossessen. Det er og helt greit at hun fant frem til tråden og kom med sitt inspill.

Det blir følgelig ikke helt det samme å kommunisere videre her, men så langt i prossessen så kan jeg opplyse om at jeg har fortalt Lars sin kone om dette.

Hun reagert først med at hun ikke trodde på meg, men med så mange opplysninger som jeg kom med gikk det etterhvert opp for henne. Hun fortalt at hun var glad for at jeg sa i fra, men at hun følgelig trengte tid til å samle seg. Har ikke hørt noe mer fra henne og vet ikke hvordan det går med henne eller dem.

Jeg var veldig usikker på om det var riktig, men i etterkant så føles det riktig ut.

Silje er også fast bestemt på at jeg ikke skal få innsyn i hennes FB profil. (på pc) Jeg føler dermed sterkt at det er noe der som ikke er bra og dette sliter meg helt ut.

Jens P.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så synd, jeg begynte å få tro på at dere kunne finne ut av det. Det at Silje ikke vil spille med totalt åpne kort tolker jeg fryktelig negativt. Eneste grunnen jeg kan se her er for at hun fortsatt kommer til å ha noe å skjule. Jeg ville i alle fall trodd at det å spille med totalt åpen tilgang til alt var en av de virkelige enkle virkemidlene i retning av tillit.

Lenke til kommentar

Hei, i etterkant av min kones utroskap så fulgte vi noen kjøreregler:

- Hun sa alltid fra hvor hun dro. Ble hun forsinket så ringe hun/sendte melding for å gi beskjed.

- Hennes Facebook var alltid åpent og jeg kunne når som helst gå inn der for å se.

- Hvis hun fikk eller sendte en SMS så sa hun alltid hvem det var fra/til og hva det gjaldt. Jeg kunne når som helst sjekke hennes mobil.

I en periode så måtte hun nærmest gi fra seg sitt privatlig. Men denne "soningen" var faktisk helt nødvendig Det ble til at jeg nesten aldri sjekket mobilen eller Facebooken hennes. Poenget var at jeg hadde muligheten hvis jeg ville.

Når man får summet seg etter utrskapet så er ikke det verste det seksuelle, men tillitsbruddet og løgnene.

Poenget med denne åpenheten er ikke at jeg mistenkte henne for å fortsette utroskapet. Poenget var at hver gang hun kom sent hjem fra trening eller det kom en SMS mens mobilen sto på lydløs så ble jeg minnet på utroskapet. Man må på en måte gå "tilbake til start" og etablere tillitt helt på nytt.

Selv om det er hun som har vært utro så er det begges ansvar å jobbe for å redde forholdet. For oss så har vi fått et bedre forhold nå, men det er først og fremst på grunn av prosessen i etterkant der vi begge prioriterte forholdet vårt over alt, ikke pga utroskapet som sådan.

Her er også noen tips :

http://www.psykologibloggen.no/?p=2948

• Liker 4
Lenke til kommentar

Popcorn, De kjørereglene dere hadde, skulle jeg gjerne sett at vi også kunne hatt. Desverre så går nok ikke Silje med på det.... Tror ikke jeg heller hadde følt noe behov for å sjekke om det hadde blitt slik.

Men slik blir det nok ikke....

Jens P

Du fortjener noe bedre enn dette. Skjønner det er trist og vanskelig men dette går ingen vei. Hun sier hun angrer men prøver på ingen måte å vise det ved å hjelpe deg til å bygge tillit til henne på nytt. Hun er bare ord, ingen handling. Dessverre ....

Lenke til kommentar

popcorn, hvor lenge siden er det kona di var utro? og får du fremdeles "tilbakefall" hvor du tenker mye på utroskapen? jeg er bare nysgjerrig, det virker som om at dere virkelig la ned en innsats om å reparere skaden og lurer på om den virkelig kan repareres 100% :) Takk for åpenheten din :)

Lenke til kommentar

popcorn, hvor lenge siden er det kona di var utro? og får du fremdeles "tilbakefall" hvor du tenker mye på utroskapen? jeg er bare nysgjerrig, det virker som om at dere virkelig la ned en innsats om å reparere skaden og lurer på om den virkelig kan repareres 100% :) Takk for åpenheten din :)

Det er 2 1/2 år siden hun var utro....hun fikk ett forhold til en kollega der de havnet i senga noen ganger i løpet av et par uker før jeg oppdaget det.

Det går ikke en dag uten at jeg tenker på det, I starten gråt jeg meg jo søvn hver natt en periode, våknet alltid grytidlig der det første jeg tenkte på var utroskapet og fikk det ikke ut av hodet. Etter hvert fikk jeg mer avstand til det, og nå kan jeg heldigvis velge å skyve det fra meg når de verste tankene kommer.

Jeg kunne skrevet side opp og ned om hvordan vi har taklet det i ettertid....Skaden blir nok ikke reparert 100%, det legger seg som et "arr" sammen med andre traumatiske ting man har opplevd, som alvorlig sykdom, død i nærmeste familie etc. Alt dette er jo med på å forme deg til den personen du er. Vi forsto at vi måtte ha som mål å skape noe nytt sammen, ikke som mål å "reparere" det gamle.

Vi har virkelig et helt annet forhold nå, ville ikke bytte det tilbake med det gamle forholdet. Det er mer ærlighet og åpenhet, er det noe så tar vi tak i det med en gang. Ja, vi la ned en stor innsats begge to Jeg fikk henne til å forstå at dette ikke kunne "feies under teppet", hun måtte ta ansvar og jobbe for forholdet.

Jeg bruket nettet mye og leste meg opp på temaet. Nå er jeg en person som liker å gå grundig inn i temaer, så det spiller nok også inn. Nå tenker vi begge to at vi har en hemlighet som binder oss sterkere sammen og at når vi har kommet helskinnet gjennom dette så kan ingen ting skade oss.

Jeg lærte at alle forhold er ulike og alle utroskapsforhold er forskjellige. Det er ikke sikkert vår "oppskrift" er riktig for alle. Vedr. tråden så vil jeg vil uansett råde Silje til å gi fullt innsyn i Facebook + tlf etc. Og TS må ikke bruke uroskapet mot henne i hytt og pine. Begge MÅ svelge noen kameler, gi slipp på stolthet og sette forholdet først dersom det skal være et mål å komme helskinnet gjennom dette....

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle så inderlig håpet at Silje hadde fulgt dine råd Popcorn. Jeg har tro på at vi kunne fått en helt ny start og et "nytt" forhold.

Jeg har også googlet og lest mye om dette, det var jo slik jeg havnet her... Men ikke sikkert det er så bra heller. Det er jo tusen forskjellige vinklinger og meninger om temaet.

Jens P.

Lenke til kommentar

Hei Jens,

Jeg er en kvinne som kan sammenlignes med Silje.

Jeg var utro, mannen min tilga. Han påstod at han ikke ville være en dørmatte osv, men til syvende og sist så var han villig til å gjøre alt for å redde ekteskapet vårt.

Jeg var ikke villig til å legge meg flat. Jeg ble kraftig provosert over at han hadde snoket på fb-kontoen min, så jeg endret bare passord.

I dag er vi skilt. Det var ikke han som gikk.

Er hun ikke villig til å samarbeide så er nok slaget tapt. Spørsmålet er vel mer bare om når ekteskapet deres faktisk tar slutt. Nå eller om to mnd.. eller om et år.

Lykke til videre.

Anonymous poster hash: f09fd...915
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle inderlig ønske at Jens P kunne fortalt hva som er årsaken til at jeg ikke vil gi han passord . Min tlf er åpen for han. Vi har begge noe å jobbe med og for.

Hvorfor det? Sånn at du kan forsvare deg her?

Du har ingen grunn til å forsvare deg ovenfor oss. Dette er en sak mellom din mann og deg, ingen andre. Hva vi måtte synes eller ikke synes om deres problemer er irrelevant. Den eneste som kan løse dette er dere to. Dere burde bruke tiden på å finne ut av problemene deres sammen, i stedet for å sitte på et forum å forsvare dere eller forklare hvordan det egentlig var.

Still deg selv spørsmålet: Hvor langt er jeg villig til å gå for å redde dette ekteskapet? Vil jeg være i dette ekteskapet? Når du har svaret på dette så går du til Jens og forteller ham svaret - ikke oss.

Endret av darkness|
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle inderlig ønske at Jens P kunne fortalt hva som er årsaken til at jeg ikke vil gi han passord . Min tlf er åpen for han. Vi har begge noe å jobbe med og for.

Nei, hvis hverken du eller Jens P vil fortelle oss, så sitter vi her i tåka. Jeg må innrømme at jeg selv ikke har fantasi nok til å forestille meg en omstendighet der det er greit at du ikke vil åpne "livet" ditt for Jens selv nå. Så vær snill med Jens, og lov han at du ihvertfall vil vurdere å gjøre det om en fagperson forteller dere at det er nødvendig.

Det er ingen som kan klandre deg for å ikke følge oppfordringen fra en forumtråd full av surmagede mannfolk. :p

det som uansett ser ut til å være sikkert, er at dere nå har kommet til en fastlåst situasjon. Om dere skal komme dere videre så må dere få hjelp utenfra. (Ikke dette forumet.) Dette fikser dere åpenbart ikke alene..

Lenke til kommentar

Årsaken er at hun mener jeg er kontrollerende, manipullerende, paranoid, tar avgjørelser og skal bestemme over henne. Jeg fornekter ikke dette, men det bunner i flere år hvor forholdet ikke har vært bra, og fornemmelser om at det har vært noe....

Jeg er en hissigpropp... når noe er urettferdig, og ja, jeg har nok bestemt mye hjemme. (ubevist) men de siste årene har frustrasjone tatt fullstendig overhånd. Dette ble kronet med utroskapet som beviste at det var noe i min fornemmelse.

Jeg var aldri sjalu eller hadde behov for å kontrollere før i vårt forhold. Dette har kommet sigende da min usikkerhet og vårt forhold har dalt. som jeg har skrevet tidligere, ble jeg bare stolt over at Silje fikk oppmerksomhet osv. Jeg var så innmari trygg på henne.

Les innledningen, jeg skriver jo litt om det her.

Nå har egentlig dette tatt styringen over situasjon, og i vår diskusjon.

Kanskje tiden er inne for å avslutte denne tråden her nå...

Jens P.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke villig til å legge meg flat. Jeg ble kraftig provosert over at han hadde snoket på fb-kontoen min,

LOL...

Du kan le, jeg er fullt klar over mine tåpelige og dårlige sider ;)

Men når det er sagt så var jeg faktisk mest irritert over at han holdt i mot meg det som stod der, når han selv oppsøkte det. Det var ting han leste som han ble såret av, som aldri var ment å såre. Som ting man sier til en venn i fortrolighet en dag man er irritert. Utroskapen er et helt annet kapittel. Samtalen på FB var forøvrig ikke mellom han jeg var utro med, men med en god venn av meg.

Anonymous poster hash: f09fd...915

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...