Gå til innhold

Overklokke i5 4670K?

MrCusNT

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har noen framedrops på noen av spillene mine. Jeg har en i5 4670k, Zotac GTX 770 og 8 gb ram. Da hørte jeg om noe som kalles "overklokking". Da tenkte jeg på prosessoren. Da har jeg noen spørsmål: Hva er konsekvensene? Hva kan jeg overklokke den til for å unngå disse konsekvensene? Er det lurere å overklokke gpu eller ram? I såfall hva skal jeg overklokke de til da for å unngå konsekvenser? Jeg har ingen peiling på dette. De spillene jeg ikke kan kjøre eller får drops på er: DayZ, Watch Dogs, Assassin's Creed 4. Det er veldig rart, men jeg kan faktisk makse Crysis 3. Takker :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dayz og watchdogs vil du nok desverre ha framedrops på uansett, DayZ pga at dette er mod til Arma sim ikke er spesielt bra programert. Watchdogs er en konsollport og sliter selv på monster oppsett av noen pcer. Assasins creed er jeg usikker på, men det er kanskje en konsollport det også?

Men overklokke prosessoren litt ville jeg nok gjort uansett, det vil ikke gjøre det noe verre. Inne på prosessordelen av forumet er det flere som klokker din prosessor eller samme serie.

Se etter de som skal overklokke 4xx0k, så finner masse tips :)

Lenke til kommentar

Hvis man opplever framedrops, så kan en av årsakene være at man bruker opp skjermkortminnet. Dette skjer ofte i Watchdogs om man har mye grafikk på. WD bruker lett opp 2GB vram, så for å sjekke hvor mye man bruker, så laster man ned msi afterburner, og sjekker vram bruken i spillet. Dermed kan man sette ned litt grafikk, slik at spillet ikkje bruker opp minnet på skjermkortet.

http://www.guru3d.com/files-details/msi-afterburner-beta-download.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...