Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken mellomtung MC skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hallo

Skal kjøpe ny motorsykkel, men usikker på hva jeg skal ha. Det må være mellomtung. Noe naken street type og jeg er helt nybegynner på dette her. Oppkjøring på onsdag :D

Har sett en del på nytt. Bl.a Yamaha MT7, Honda CB650F, Kawa Er-6n, men jeg vet ikke helt. Skal hvertfall ha en Japse.

Yamaha Mt7 har jeg mest lyst på akkurat nå. http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=45434626&searchclickthrough=true

Kan også gå for brukt, men jeg finner ikke noe interessant :p Ellers har jeg vel hørt at det kan være lurt å kjøpe brukt?

Noen erfaringer med disse sykklene eller andre forslag?

Har kjørt Ducati 696 Monster på skolen og likte den, men det er Italiensk og det skal jeg ikke ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du ikkje akkurat er gniten på pengane akkurat, så hadde eg hatt nok peng hadde eg nok gått for Kawasaki Z800! :p Litt mindre prisklasse får du ein Kawasaki Er-5 evt. ein Kawasaki GPZ 500S. Sistnevte er 60 hestar og må difor kjøpast nedgraderingskit til :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Får vel oppdatere denne..

Skrev feil i første post. Var ute etter en tung sykkel. Bare mellomtung motor/hk på en måte :p Hadde ikke satt meg inn i det regelverket der. Ingen selvmordsmaskin eller plastrakett var det jeg mente.

Dette her var ikke lett. Når alle rundt deg er Kawa, Ducati, Honda freaks som drar deg i alle retninger osv. Var uansett innom Yamaha senteret på Vinterbro i går, og da gikk det sånn. Sprell ny Yamaha MT07. Da var det endelig gjort!

L2Vjano4.jpeg

Sparte 15 000,- ved å vente til over nyttår. Her skal skiltet/blinklys heves, ny eksospotte, liten vindskjerm foran og velte pucker til man er ferdig med å legge ned sykkelen. Fargen kan også byttes ut da det er plast deksler.

Nå blir det roadtrip som ferie i år!

Er på utikk etter kule MC klær, hjelm, intercom osv. Hvis noen har noe de vil anbefale, fyr løs!

Ellers takk for svar.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har en Shark Vision R hjelm som jeg er ganske fornøyd med selv. Ikke det kuleste utseendet men sitter godt og den har bredt uttsyn. Mine klær kjøpte jeg over grensa til Svergie for en grei penge. Kommer ikke helt på hva den heter i farten men fikk både bukse jakke og ryggplate for under 5k ;)

Lenke til kommentar

Får vel oppdatere denne..

Skrev feil i første post. Var ute etter en tung sykkel. Bare mellomtung motor/hk på en måte :p Hadde ikke satt meg inn i det regelverket der. Ingen selvmordsmaskin eller plastrakett var det jeg mente.

Dette her var ikke lett. Når alle rundt deg er Kawa, Ducati, Honda freaks som drar deg i alle retninger osv. Var uansett innom Yamaha senteret på Vinterbro i går, og da gikk det sånn. Sprell ny Yamaha MT07. Da var det endelig gjort!

L2Vjano4.jpeg

Sparte 15 000,- ved å vente til over nyttår. Her skal skiltet/blinklys heves, ny eksospotte, liten vindskjerm foran og velte pucker til man er ferdig med å legge ned sykkelen. Fargen kan også byttes ut da det er plast deksler.

Nå blir det roadtrip som ferie i år!

Er på utikk etter kule MC klær, hjelm, intercom osv. Hvis noen har noe de vil anbefale, fyr løs!

Ellers takk for svar.

Skinndress er det som kler best en slik sykkel hvis du skal se "kul" ut i mine øyne. Skal du på langtur i all slags vær vil jeg nok annbefale Goretex tekstil av god kvalitet. Klim Latitude er en meget bra dress som passer til langturer og er 100% vanntett og holder høy kvalitet. (Har den selv). Men om den er "kul" er jo smak og behag. Jeg kjører ca. 20-25.000km. i året i all slags vær så for meg er Klim et absolutt valg.

Med tanke på sikkerheten så er nok skinn hakket bedre da det tåler litt mer skrens bortover asfalten før det blir høl etc.

Når det kommer til hjelm, så ikke kjøp noe som er billig og kult, men kjøp noe som faktisk passer hodet ditt. Denne skal du ha på deg HELE tiden så her bør du prøve flere hjelmer. Hjelmene som de "store gutta" kjøper i dag er stort sett Schuberth eller Shoei. Koster jo litt så klart... Husk også å kjøpe et sotet eller et iridium visir hvis du vil se "kul" ut.

Her er en video av meg som kjører (litt ut i videoen så snur jeg kameraet så du får se hjelmen som er en Schuberth C3 Pro med Iridium visir og dressen jeg har å meg er Klim Latitude:

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...