Gå til innhold

Er det billigst å oppgradere eller kjøpe ny?

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli lei av treg maskin, og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg litt? Den har disse spesifikasjonene:

Windows 7 64 bit

AMD Phenom II x4 955 3.2 GHz

4 GB Ram

750 GB 7200Rpm harddisk

ATI Radeon HD 5700 series 2 GB minne

Er det billigst å oppgradere, eller kjøpe ny for å få en raskere maskin? Og i så fall, hva bør jeg oppgradere?

Jeg skal ikke spille noe tunge spill, men er barn her i huset som spiller The Sims på maskinen. Fint om den kanskje kan dra det nye The Sims som de maser om. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgraderingspakke - Intel Midrange Oppgraderingspakke med Core i5-proessor - God ytelse i nye krevende spill

Asus Radeon R9 280X du bør minimun ha 650 watt PSU eventuelt mere. Skal du overklokke må det være en K versjon, men det virker ikke ut som du skal det?

Kjøp for gudt skyld en SSD disk gjerne en samsung 840 på 250 GB.

Eventuelt kan du prøver å kun kjøpe ny SSD siden det finnes sata 600 port på de fleste hovedkort i dag, så det kan du prøve først.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg skal prøve en reinnstallering. Men trenger jeg virkelig den pakken som du linker til LMH1, for å dra The Sims? Ellers er maskinen bare i bruk til surfing og "kontoroppgaver."

Jeg kan ingenting om overklokking, og er nok en amatør i forhold til de fleste her inne. :p

Endret av pOOf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...