Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg har nå nylig flyttet inn i et bofelleskap. Her bor jeg, to jenter på samme alder som meg (18-21) og en mann på 32 som vi betaler husleie til.

Pr. dags dato har disse to jentene egne rom, men jeg deler rom med han. (Vi har egne senger.)

Han som bor her har oppført seg veldig merkelig, sier og gjør rare ting. Ramser opp det jeg kommer på i farten.

Han har blant annet gått inn på en av disse jentenes rom og begynt å støvsuge når hun ikke var der, han hadde heller ikke spurt. (Ja, det er en snill tanke, men jeg tenker at han er pliktet til å spørre siden det er hennes private eiendom som hun betaler for.) Det ser ut som om han også har latt en venn av han bruke hennes rom og seng. Når jenten tok opp at hun ikke ville han skulle gjøre dette uten å spørre, truet han med utkastelse. Han har også før kastet en dame ut pga hun klaget på at han ikke var renslig.

Ellers vil han ikke at disse jentene skal ha overnatting (av gutter). Uansett om det er venn eller kjæreste. Det kan vel ikke han bestemme, siden det er deres rom og de betaler for det?

Mot meg har han vært veldig påtrengende når det kommer til samleie. Det begynte "uskyldig" med å tilby alkohol hele tiden, spurte om jeg ville ha massasje, om jeg har kjæreste, at han kan hente meg fra byn, om vi skal slappe av sammen på rommet, sier han skal betale for maten min og sånne type ting. Jeg har alltid svart med et konkret nei. Det at jeg har sagt nei, går tydeligvis rett inn og rett ut. Han har også sett over meg når jeg har sovet, og spurt hvorfor jeg sover med klær.

Hin dagen var jeg på rommet og skulle sove, det var kun jeg og han som var hjemme da. Han kom etterhvert inn og spurte om jeg ville ha massasje. Jeg sa igjen nei, men han begynte å massere meg fordi. Jeg sa også nei mens han masserte.

Så spurte han om jeg liker sex, jeg ble litt paff av det spørsmålet og gav egentlig ikke noe svar tilbake. Han spurte da om vi to skulle ha sex. Jeg sa nei. Han skjønte ikke hvorfor, og jeg begrunnet med at jeg har kjæreste og det enkle faktum at jeg ikke vil ha sex med han. Han skjønte fortsatt ikke hvorfor, jeg ble ganske lei, gikk ut av rommet og ut på terrassen.

Han kom da ut og sa han ikke ville at jeg skal bo her lenger, fordi han mente at kjæresten min kan bli sjalu.

Jeg tenkte ikke over det der og da, for jeg vil uansett ikke bo her lenger. Men jeg må jo bo her til jeg får meg et sted.

Dette var litt generell info. Det jeg lurer på er om jeg kan gjøre noe spesielt utfra denne situasjonen? Er veldig interessert i andres synspunkt på dette.

De to jentene er informert om dette og vet hva som har skjedd, og de føler også ubehag med visse ting han sier og gjør.

Håper på konkrete innvendinger og spørsmål :-)

Anonymous poster hash: 621aa...642

Anonymous poster hash: 621aa...642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er da vel ganske åpenbart at hele opplegget dere har er elendig, det hjelper jo ikke på at utleier helt klart er useriøs, men hvem leier rom hvor man som jente sover på samme rom som mannlig huseier?

Lurer på hvorfor kan kun leier ut til jenter?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er da vel ganske åpenbart at hele opplegget dere har er elendig, det hjelper jo ikke på at utleier helt klart er useriøs, men hvem leier rom hvor man som jente sover på samme rom som mannlig huseier?

Lurer på hvorfor kan kun leier ut til jenter?

Det er jeg helt enig i. Jeg måtte bare flytte ut fort, så hadde bodd her kun midlertidig uansett. Tenkte det kom til å gå fint da hun ene jenten har bodd her med han i 1 år. Men må jo nå flytte ut herfra fortere enn forventet.

Han sier han trives bedre å bo med jenter enn gutter. Dog det er ganske åpenlyst at han liker det fordi da kan han prøve seg.

Lenke til kommentar

Hadde bare funnet meg en annen plass, er håpløst å få sånt til å fungere.

Meld han gjerne inn til den lokale svartelisten også så kanskje andre reddes fra å brenne seg.

Det skal jeg absolutt!

Hvor kan jeg kontakte de for å informere om dette?

Lenke til kommentar

Hva står det i kontrakten vedrørende oppsigelse?

Oppsigelsesfristen er på 3 måneder.

også fra huseriers side?

Det står det ikke noe om. Det står kun oppsigelsesfrist er på 3 måneder. Selve kontrakten virker forsåvidt ganske "uferdig".

Lenke til kommentar

Underlig at han velger å dele rom med en av de som bor der, da han heller kunne tatt et av enkeltrommene selv, og latt to av jentene bo på samme rom. Det ville vært mer naturlig, men det er nok kun én grunn til at han har gjort det på denne måten.

Bra at du kommer deg ut derfra. Jo raskere, jo bedre. Sånne folk kan være litt ustabile, og kommer han full hjem en kveld (eller bare er frustrert), så kan det hende at et "nei" fra deg ikke er nok, også når det gjelder sex. Ikke bare massasje.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Underlig at han velger å dele rom med en av de som bor der, da han heller kunne tatt et av enkeltrommene selv, og latt to av jentene bo på samme rom. Det ville vært mer naturlig, men det er nok kun én grunn til at han har gjort det på denne måten.

Bra at du kommer deg ut derfra. Jo raskere, jo bedre. Sånne folk kan være litt ustabile, og kommer han full hjem en kveld (eller bare er frustrert), så kan det hende at et "nei" fra deg ikke er nok.

Er vel tre jenter og to dobbeltrom
Lenke til kommentar

Bra at du kommer deg ut derfra. Jo raskere, jo bedre. Sånne folk kan være litt ustabile, og kommer han full hjem en kveld (eller bare er frustrert), så kan det hende at et "nei" fra deg ikke er nok.

"Pr. dags dato har disse to jentene egne rom"

"Egne" er flertall. Altså har de et rom hver. Med mindre TS har skrevet litt feil.

Lenke til kommentar

Hvis du på noen måte kan dokumentere at han har prøvd seg på deg (f. eks. om noe av det foreligger skriftlig på facebook/sms/e-post) så kan du åpenbart heve avtalen og dermed gå på dagen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du på noen måte kan dokumentere at han har prøvd seg på deg (f. eks. om noe av det foreligger skriftlig på facebook/sms/e-post) så kan du åpenbart heve avtalen og dermed gå på dagen.

Men problemet her er slik jeg leser at huseier vil ha ut TS asap, men at TS ikke vil forlate stedet før hun har funnet noe nytt

"Pr. dags dato har disse to jentene egne rom"

"Egne" er flertall. Altså har de et rom hver. Med mindre TS har skrevet litt feil.

Ahh, jeg leste det litt annerledes.

Men det kan jo være rett og slett fordi det er mer penger i å leie ut enkeltrom og dermed får utleier økonomisk gevinst av å sove på samme rom med en av leietakerne.

Men akkurat her er kanskje grunnen en annen

Lenke til kommentar

Ahh, jeg leste det litt annerledes.

Men det kan jo være rett og slett fordi det er mer penger i å leie ut enkeltrom og dermed får utleier økonomisk gevinst av å sove på samme rom med en av leietakerne.

Men akkurat her er kanskje grunnen en annen

Det er mulig. Men ut fra hvordan han oppfører seg, så er det nok i det minste som en "bonus" å regne å få bo på rom med ei av jentene :)
Lenke til kommentar

Bra at du kommer deg ut derfra. Jo raskere, jo bedre. Sånne folk kan være litt ustabile, og kommer han full hjem en kveld (eller bare er frustrert), så kan det hende at et "nei" fra deg ikke er nok, også når det gjelder sex. Ikke bare massasje.

Ja, jeg synes også det hadde vært mest naturlig. Ja, det er nok det, men tror nok det er fordi da føler han at han har en "sjangs".

Ikke sant. Man må kunne føle seg trygg i eget hjem, så jeg skal ut så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Hva om disse andre jentene kan bekrefte dette, er det nok bevis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...