ugliz Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Hei lurte da på om noen viste hva feilen kan være, det som har skjedd til nå er at prossesoren ligger på mellom 95-100% og etter 10 til 20 min slår den seg plutslig bare av. Dette problemet oppsto etter jeg satt den i hvilemodus for første gang på lenge, og da jeg slo den på igjen så gikk den så tregt at jeg måtte bare slå den av og etter jeg slo den på igjen nå etter 5 dager oppsto det jeg først skrev. Dette er en 1 år gammel stasjonær pc fra komplett som jeg modifiserte en ferfig bygget av dem, husker ikke delene nå og pcen har en periode etter dette skjer som den ikke vil starte i det hele tatt Lenke til kommentar
WhizComputer Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Er vel windows som legger cpu-en på huggestabben og overoppheter den. du kan sjekke noe som heter PLL overvoltage, det skal ha noe med dvilemodusen å gjøre. er kanskje det som gjør cpuen så varm eller stresset. Endret 9. august 2014 av WhizComputer Lenke til kommentar
ugliz Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Er vel windows som legger cpu-en på huggestabben og overoppheter den. du kan sjekke noe som heter PLL overvoltage, det skal ha noe med dvilemodusen å gjøre. er kanskje det som gjør cpuen så varm eller stresset. gikk inn settings til den og da begynte den nå på 60 grader og stoppet på 97 her på cpu, det eneste jeg finner med voltage er Cpu core voltage og DRAM voltage, er det da disse jeg må ta av auto på og heller prøve ha dem spesefikt da jeg ikke fant noe som heter PLL overvoltage i seg selv. Lenke til kommentar
Verdiløs Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Ligger prosessoren konstant på 95-100%? Lenke til kommentar
ugliz Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Ligger prosessoren konstant på 95-100%? Når jeg ikke rørte den og bare oppgavebehandling så sank den et par ganger ned til 20-50 i et sekund før den gikk opp igjen. Lenke til kommentar
Verdiløs Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Hmm.. sjekk prosessene som går på pc'en og se om det er noe uvanlig som går i bakgrunn.( CTRL + ALT + DEL -> Task -> Processes ) For en liten stund siden fikk jeg lastet ned en '' Bitminer '' fra et program. Litt usikker på hva den gjør, men tror den skal gjøre så han som laget programmet skulle tjene cash. Det var da et program som gikk i bakgrunn og pc'en min gikk på 90-100% 24/7. Kanskje du har fått det samme? Lenke til kommentar
ugliz Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Hmm.. sjekk prosessene som går på pc'en og se om det er noe uvanlig som går i bakgrunn. ( CTRL + ALT + DEL -> Task -> Processes ) For en liten stund siden fikk jeg lastet ned en '' Bitminer '' fra et program. Litt usikker på hva den gjør, men tror den skal gjøre så han som laget programmet skulle tjene cash. Det var da et program som gikk i bakgrunn og pc'en min gikk på 90-100% 24/7. Kanskje du har fått det samme? Det var en av tingene jeg så på og kunne ikke se noe som tok mer en 20 som var chrome, lit etter jeg åpnet det krasjet den så lurte på om det var problemet men når jeg neste gang tok opp avg for sjekke etter virus krasjet den igjen. Så til nå slår den seg av vis jeg åpner programmer den må jobbe med, og den varer lengre jo lengre jeg lar den være avslått. Lenke til kommentar
WhizComputer Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 da ville jeg sjekket kjøleren på cpuen, eventuelt om den sitter godt nok eller om det er dårlig eller lite med kjølepasta Lenke til kommentar
ugliz Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 da ville jeg sjekket kjøleren på cpuen, eventuelt om den sitter godt nok eller om det er dårlig eller lite med kjølepasta Da dette er en ganske nybegynner på rote inne i hardwaren, spør jeg like godt om hvordan man ser om det er lite, og vis det er det er det bare bestille og legge på nytt? Lenke til kommentar
WhizComputer Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 (endret) da ville jeg sjekket kjøleren på cpuen, eventuelt om den sitter godt nok eller om det er dårlig eller lite med kjølepastaDa dette er en ganske nybegynner på rote inne i hardwaren, spør jeg like godt om hvordan man ser om det er lite, og vis det er det er det bare bestille og legge på nytt? Du må ta av kjøleren som sitter på cpuen og sjekke om det er nok pasta i mellom cpu og kjøler. Viss den virker tørr så må du fjerne den tørre og påføre ny pasta detter burde gi deg en viss aning om hva jeg snakker om Endret 10. august 2014 av WhizComputer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå