Lounacy Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Jeg fikk denne i erstatning fra produsent, og den ble sendt med dpd til norge, til tollpost fikk varen. Jeg er nå veldig usikker på hva dette vil koste meg mtp tidligere forumposter som omhandler tollpost sine kostnader, så om noen vet spytt dette ut. Må jeg itillegg betale toll på dette produktet? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Fortolling \ tollgebyr er kun om verdien overstiger kr 200,- og kjøpt i utlandet. Dette gjelder ikke varer som er inne til reparasjon, eller som kommer i erstatning for en annen vare i utlandet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Men varen må i så fall merkes slik. Det er egne skjemaer for slikt, og det er jo opp til produsenten å bruke de. Men i verste fall kan du sende en epost med dokumentasjon for å slippe å betale. 1 Lenke til kommentar
Lounacy Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Jeg har aldri sent dem noen ting, men de har sendt meg et nytt produkt. Gjelder dette også? Lenke til kommentar
Aeyoun Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Litt sent ute for å redde dagen, men du kan bruke min tollkalkulator for å regne ut slikt. Husker du hvor mye du endte opp med å betale? Mer spesifikt angående reparasjoner og erstatningsprodukter skal du ikke betale noe som helst så fremt avsender har tolldeklarert forsendelsen riktig. Det kommer helt an på avsender og hvor gode rutiner de har på slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå