Gå til innhold

Størrelse og kvalitet på følgende formater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minuset med WAV er vel at man ikke ha like god støtte for tagging som de andre? Hvorfor funker ikke FLAC, det skal vel ha støtte de fleste steder utenom hos Apple.

Hvis du først ripper så ville jeg nok valgt WAV av de du nevner, men det gir lik størrelse som CDen. FLAC gir ca halv størrelse, og lik kvalitet. Hvis du ripper til FLAC, så kan du enkelt bruke "dBpoweramp batch converter" til å convertere alle filene til forskjellige formater og størrelser enkelt (kjører 1 låt pr CPU,kjerne samtidig).

Da har man alltid original kvaliteten liggende til senere, og kan konvertere til de formatene man trenger. Kjører man for MP3, så vil man kanskje senere måtte rippe på nytt for å få full kvalitet.

Hvis det er rippe programmet som hindrer deg i å bruke andre filer enn de du nevner, så ville jeg sjekket ut EAC (Exact Audio Copy) programmet. Det støtter det meste, selv om man må legge til litt FLAC støtte osv (Enkelt å gjøre ved å lese FAQen dems). Dette programmet er kjempe enkelt å bruke, og gir bra resultater. Gjør det også meget enkelt å rippe album som har flere CDer til samme mappe, slik at det ser ut som ett fullt album, i stedet for å ha CD1 og CD2 osv. Det kan også rippe til mange forskjellige formater.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at EAC er "kjempeenkelt" å bruke, men de kan absolutt anbefales, har rippet hele platesamlingen min med EAC og det er virkelig et av de bedre programmene, hvis ikke det beste.

Men det krever litt konfig for å fungere optimalt, ikke direkte vanskelig, men heller ikke like enkelt som "ripp med windows mediaplayer"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...