Konto brukes ikke Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Skal lagre lydfiler og er usikker på hvilket format jeg bør velge, for å få best kvalitet. Størrelsen er ikke så viktig, men greit å vite om det ene formatet gir uforholdsmessig med plass i forhold til kvalitet. Formatene jeg kan velge å lagre i er: AMR WAV MP4 3GPP MP3 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Jeg har valgt aac fordi jeg bruker iOS-enheter. Endret 9. august 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Er ikke FLAC et alternativ? Eksakt samme lydkvalitet som WAV, men tar mindre plass. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Av dem du har listet opp: WAV Men FLAC er foretrukket. Hvorfor kan du ikke bruker flac? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Så WAV har best kvalitet av disse? Hvordan er størrelsen i forhold til de andre formatene? FLAC er ikke et alternativ på lagringsmulighet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) kjenner ikke særlig til 3GPP og AMR. Men WAV er nok best. WAV kan også rekonverteres til FLAC om du kan det. Endret 9. august 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Minuset med WAV er vel at man ikke ha like god støtte for tagging som de andre? Hvorfor funker ikke FLAC, det skal vel ha støtte de fleste steder utenom hos Apple. Hvis du først ripper så ville jeg nok valgt WAV av de du nevner, men det gir lik størrelse som CDen. FLAC gir ca halv størrelse, og lik kvalitet. Hvis du ripper til FLAC, så kan du enkelt bruke "dBpoweramp batch converter" til å convertere alle filene til forskjellige formater og størrelser enkelt (kjører 1 låt pr CPU,kjerne samtidig). Da har man alltid original kvaliteten liggende til senere, og kan konvertere til de formatene man trenger. Kjører man for MP3, så vil man kanskje senere måtte rippe på nytt for å få full kvalitet. Hvis det er rippe programmet som hindrer deg i å bruke andre filer enn de du nevner, så ville jeg sjekket ut EAC (Exact Audio Copy) programmet. Det støtter det meste, selv om man må legge til litt FLAC støtte osv (Enkelt å gjøre ved å lese FAQen dems). Dette programmet er kjempe enkelt å bruke, og gir bra resultater. Gjør det også meget enkelt å rippe album som har flere CDer til samme mappe, slik at det ser ut som ett fullt album, i stedet for å ha CD1 og CD2 osv. Det kan også rippe til mange forskjellige formater. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Jeg vil ikke si at EAC er "kjempeenkelt" å bruke, men de kan absolutt anbefales, har rippet hele platesamlingen min med EAC og det er virkelig et av de bedre programmene, hvis ikke det beste. Men det krever litt konfig for å fungere optimalt, ikke direkte vanskelig, men heller ikke like enkelt som "ripp med windows mediaplayer" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå