Mekker`n Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg vet ikke ekstakt pris på batteri, men jeg ble opplyst engang at Prius+ Plug in hadde det dyreste batteriet. Dette kostet i underkant av 30 000,- og de andre batteripakkene skal da være billigere. Enkelt å bytte tror jeg. Det var vel Tesla som satt igang mye forespøsler rundt dette da batteiene dems kostst 250 000,- og Hybrid eiere fikk panikk. Spør bilselgeren. Det er ingen kjent sak at disse batteriene ryker. Du kan t.o.m sveise på bilen uten at det ryker i forhold til annen batteri teknolgi. Har snakket med mange bekymra opprettere som står med feilkoder etter oppretting og har helt panikk. Det fikk jeg også første gangen. Jeg vet at det har blitt byttet et batteri på garanti hos oss, men det var før jeg begynte der så jeg har aldri sett jobben. Det har blitt byttet på Taxier i Oslo da de bare kjører på "B" giret, men de klarer å kjøre ulyd i girkassa og lage fillebiter selv av en Prius. Engangstilfeller, men det har selvsagt skjedd. Derfor må du ikke kjøpe Taxi, men dette gjelder alle merker og ikke bare Prius. Jeg møtte nylig en Prius eier som hadde kjørt 640 000km og han hadde byttet batteri 1 gang. Det er den eneste "mann i gata" jeg har møtt som reelt måtte bytte batteri og ta regningen selv. Han var strålende fornøyd og det er alle de andre også. Første Prius kom i 2000 og de går fortsatt på samme batteriet. Prius har eller ikke reg.reim, viftereim, clutch, intervaller på giroljer osv. Ekstremt servicevennlige og det er alltid i orden. Det går i bremseskiver og frontruter, men det kommer man ikke unna. Pga prisen blir et batteriskift nesten som et reg.reim utgift på en vanlig bil. Bare at du kan se hvor lenge reima holder før du trenger å bytte. Jeg tror du vil komme overraskende langt. Ellers var tidligere Priuser plaget med at hjullgerene foran kunne ryke etterhvert. Intet annet negativt registrert! Er også gøy å fylle bensin da man kommer langt på en tank og det koster bare 500,- og fylle den helt opp igjen. Selvom du må bytte batteri, noe jeg tviler på med det første, så vil totalen i bunn være BILLIG når du har kjørt noen år. De fleste utgiftene kommer fordi du rygger på noe, mister nøkkler eller bikkja de tygger opp alle beltene. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Imponerende, Mekker'n! Lenke til kommentar
sby89 Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Tusen takk alle sammen for gode svar! Valget har falt på priusen og den hentes i morgen Gleder meg veldig til å få bil igjen, etter 6 år til fots... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå