G Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Strømforsyningsenheter de ryker til tider, av forskjellige årsaker. Som dårlig byggekvalitet, "skittent" strømnett, overspenninger, feil fra bruker (overbelastning) og ymse årsaker. Hensikten med tråden er å vise HVILKE merker og kanskje til hvilket utstyr ting ryker for/på. Så fortell hva du tror kan ha vært årsak i tillegg til data om strømforsyningen. Det er kanskje lite hensikt å bry seg om slike små hverdagslige ting. Siden jeg skriver på engelsk, kan det hende at produsenten eller andre brukere finner informasjonen via Google-søk. Det er vel det mest nyttige med å poste slik informasjon/erfaringer. Gjerne noe ala dette, og gjerne på engelsk om du gidder: Denne fant jeg ut 8. august at var gåen: Certificate No. 50154318 http://www.certipedia.com/certificates/50154318?locale=en&page_number=1 Certificate of Conformity EMC http://www.certipedia.com/certificate_types/131?locale=en ____________ Power supply ended its life. Faulty ! Brand name: Salom Type: AC power supply Model: SSW-1328EU Input: 100-240V ~ 50/60Hz 0.2A Output: 12V DC 300mA Delivered with: Skype ethernet phone Length of operation (life): maybe 7 years Protected by: Always with Surge Protection in fuse box, but also protected by 2 of Surge Protection where unit was in use. But was also protected by an EMI-filter. All together 4 surge protection units in front of this PSU. Usage pattern: Always on, hardly ever off Used according to what to be expected or way better Power grid: 230V AC Stability of power grid: quite good Bad weather with lightning: not frequent compared to other parts of the country. The region must be considered to provide normal conditions. Not much extreme weather. Endret 9. august 2014 av G Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Den store utfordringa for den gjengse pc-mekker er jo å fastslå hvorvidt det er strømforsyning eller hovedkort som er gåen, spesielt i tilfeller hvor en eller flere faktorer er tilstede. Feilsymptomene er periodiske og lenge mellom hver gang de opptrer. Man ikke har en reservestrømforsyning liggende som man vet virker. Feil på strømforsyning fører til dominoeffekt - dvs hovedkort, ram, etc får følgefeil pga feil i strømforsyninga. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Enig. Etterhvert om man har genuin interesse i selvbygging av "tower-PC", så samler det seg opp greie deler. Det værste er om man når et generasjonsskifte, hvor man f.eks. mangler annen RAM av samme type, eller f.eks. den gang de gikk fra AT til ATX strømforsyning. Jeg husker jeg en gang kjøpte 2 hovedkort av samme type. Men etter den tid, så har det dukket opp ørten flere generasjoner CPU'er. Så det var vel nesten et kjøp i vasken. Jeg kan jo sette den opp som en "olding-server" etterhvert, og så vet jeg at jeg har reservehovedkort til den. Endret 9. august 2014 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå