Gå til innhold

[Løst] Formatere og installere fresh Windows

Anbefalte innlegg

Jeg har Windows 8.1 på fil her, som jeg har lyst til å brenne ut.

Det er ikke pirat. Bare så det er sagt.

Spørsmål: Jeg vil brenne den ut på dvd som en bootable disk. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å lage en installasjons dvd som booter? Noen som har noen instrukser på lur?

Bonus spørsmål: Jeg har diskett stasjon på pcn her og. For mange herrens år siden så hadde jeg en boot diskett. Dette var skikkelig enkelt, for da kunne jeg bare stappe den inn, og boote i dos. Så starta jeg en installasjons cd derifra. Da trengte jeg ikke en bootable cd. Noen som kan hjelpe meg å lage en slik en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det ikke er piratkopi, så er det jo bare å brenne ut ISO filen på en DVD og så virker den helt fint. Original windows 8.1 .iso fil er bootable, så du trenger ikke å gjøre noe som helst.

OG bare glem det med diskett, om det er Win8.1 du har planer om å bruke den til.

DVD platen er jo oppstartbar og du trenger absolutt ingen diskett for å få bootet.

PS! Du kan jo også bruke en minnepenn i stedet for en DVD. Kjappere og kan jo bruke til andre ting også.

Lenke til kommentar

Er boot diskett helt ute av bilde? Er jeg helt insane uoppdatert som i det hele tatt tenkte tanken? :p

Disketter er jo helt ute av bildet, det har de vært noen år nå ;) Så ja, bootdiskett er HELT ute av bildet.

Må man ikke være på pass om minnepennen støtter å bli boota fra?

Nei, men de må ha 4 GB eller mer med plass. Så bruker du bare dette lille kjekke programmet fra Microsoft, det kan du bruke om du skal ha det på minnepenn eller om du vil ha det på DVD:

Windows 7 USB/DVD download tool

Den gjør alt bootable og ja, bare fikser alt. Ikke la deg lure av navnet, den støtter absolutt alle Windows versjoner både eldre og nyere enn Windows 7, samt server versjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...