tholin76 Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Hei. Jeg har nettopp kjøpt en Xishan W370S, og siden det ble spesifisert at den har en ekstra mSATA slot, så kjøpte jeg med en mSATA SSD-disk. Nå har jeg vært borte fra laptop-verdenen i flere år, så jeg har problem med å finne riktig slot. Brukermanualen mangler det ene kapitlet om oppgraderinger som faktisk er nevnt i innholdsfortegnelsen, noe som er typisk. Derfor må jeg spørre dere eksperter her inne. Ut fra bildet jeg har lagt ved, hvor er det mest sannsynlig å finne mSATA sloten, og må jeg ev. demontere masse for å få installert disken? Thomas Endret 9. august 2014 av tholin76 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Har du sjekket under harddisken i luken du ikke har åpnet på bildet? Msata kjennetegnes med den grå tilkoblingen i bildet under (kan være hvit). Den har også en distanseskru ment for å feste kortet noen millimeter over kretskort. http://www.addonics.com/products/diagrams/AD4MSPX2%20with%20card.jpg Endret 9. august 2014 av Thor. Lenke til kommentar
tholin76 Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Sjekket under HDD-en nå, ingen ting der. Begynner å tvile på at de oppgitte spesifikasjonene stemmer, og at det ikke finnes noen mSATA på hovedkortet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Det må det finnes fordi de lager ikke 2 versjoner av hovedkortet. Multicom selger denne med ferdig montert mSATA også. Jeg ser ikke hva den svarte er helt til høyre på bildet er eller detaljene rundt. Mulig å få til et bilde til? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Jeg er rimelig sikker på at det er den svarte porten nede til høyre. Det stemmer bra med tanke på pin layouten på en msata disk. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Det ser ut som den er laget for en tradisjonell 2.5" disk. Den har heller ikke noen festemuligheter for å holde mSATA på plass etter det jeg klarer å se. Eneste jeg ser i manualen er det som står på de siste 3 sidene i manualen. Tror dette er samme manual: https://www.dropbox.com/sh/gqvoxl830y5stez/AAA_Fjl5drYbYj4PyQT7gnQda/Xishan/W35xST%28SK%29%20og%20W37xST%28SK%29/Windows%208 ---- Lenke til kommentar
tholin76 Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Takk for all respons, men nå har jeg funnet ut av det. Jeg fant plutselig ut at jeg skulle sjekke hvilken modellbetegnelse som var oppgitt på selve PCen. Der stod det W370SS, og ved hjelp av det fant jeg service manualen på nett. Det viser seg at man må ta av tastaturet for å komme til mSATA portene. Tungvint, men man gjør det vel ikke så ofte at det har noe å si. Nå er SSD-en montert og Windows 8.1 (hvorfor Windows 8? ) installasjonen surrer og går. Takk for hjelpen alle sammen. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Du kan gå inn på siden til fabrikanten og sjekke der, www.clevo.com.tw. Under produktspesifikasjoner for W370S finner jeg følgende: (Factory Option) Two mSATA SSD, SATA interface (RAID 0/1) Sjekk med Multicom, men det ser ut som dette er et valg som må gjøres på fabrikk. For sen, men det ser ut til at Clevo ikke synes at man skal ta av tastaturet selv. Lykke til. Endret 9. august 2014 av aam01 Lenke til kommentar
tholin76 Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 Det kan hende Clevo mener at man ikke skal ta av tastaturet selv, men siden spesifikasjonene oppgir en ledig mSATA slot, så må jeg gå ut fra at det skal være lov å benytte seg av den. Når man bestiller denne PCen fra Multicom, så har du heller ikke noen mulighet til å konfigurere den med mer lagringsplass, så det må jo være basert på å gjøre det selv. Uansett så funker det bra nå, og om det skulle bli noe problem i fremtiden, så får jeg ta det med Multicom når den tid kommer. Takk alle sammen. Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Takk for all respons, men nå har jeg funnet ut av det. Jeg fant plutselig ut at jeg skulle sjekke hvilken modellbetegnelse som var oppgitt på selve PCen. Der stod det W370SS, og ved hjelp av det fant jeg service manualen på nett. Det viser seg at man må ta av tastaturet for å komme til mSATA portene. Tungvint, men man gjør det vel ikke så ofte at det har noe å si. Nå er SSD-en montert og Windows 8.1 (hvorfor Windows 8? ) installasjonen surrer og går. Takk for hjelpen alle sammen. hei har du link til den manualen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå