Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Thomson tmc471 og Apple ruter

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal sette opp en Minecraft server, men problemet er at jeg ikke får satt opp porten.., eller.., jeg kommer ikke inn på ip-adressen, grunnen til dette er fordi ruteren er koblet til en Apple ruter.

Thomoson ruteren er kobelt til appelruteren... :p

Thomson nettverket finner vi ikke..., Derimot det gjør vi med appelruteren..., den eneste muligheten jeg ser er å strekke en lang nettverkskabel fra andre til første etasje... Apple-ruteren har en ip-adresse., vis jeg prøver å bruke denne adressen på nettet, finner den ikke siden.., men jeg treneger thomoson ip adressen..

Hjelp :confused: ?

som dere kanskje skjønner så er ikke jeg veldig god når det gjelder porter og internett..

Endret av OdinHH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thomson "routeren" din er ikke en router, det er et rent modem.. Den skal kobles i Internett porten på routeren din..

IP adressen til routeren din er den som er Default Gateway - den finner du ved å åpne opp et CMD vindu (Windows) og skrive ipconfig /all

Så logger du deg inn på routeren og finner en meny som heter NAT, Virtual Server, Port Forward eller noe i den duren... Legg inn port 25563 og velg TCP eller BOTH som protokoll...

Sjekk portfoward.com for skikkelig, grafisk guide

Lenke til kommentar

Thomson "routeren" din er ikke en router, det er et rent modem.. Den skal kobles i Internett porten på routeren din..

IP adressen til routeren din er den som er Default Gateway - den finner du ved å åpne opp et CMD vindu (Windows) og skrive ipconfig /all

Så logger du deg inn på routeren og finner en meny som heter NAT, Virtual Server, Port Forward eller noe i den duren... Legg inn port 25563 og velg TCP eller BOTH som protokoll...

Tusen hjertelig, sier ifra om jeg får det til :)

Lenke til kommentar

har koblet dem sammen, men når jeg skriver "ipconfig/all" kommer opp samme ipadreese som på Appleruteren.. prøvde å skrive "ipconfig" før dette inlegget ble lagt ut, fikk samme ipadresse...

noe mer hjelp?

Lenke til kommentar

Hva mener du med "samme IP addresse som på Appleruteren"? Post ipconfigen din her...

Iflg manualen for Apple Express skal både xDSL-modem og kabelmodem kobles til WAN-porten.

Jeg er litt n00b.., betyr det at jeg skal sjekke Apple manualen?

Nei... Kabelen mellom modemet og routeren skal stå i WAN/Internett porten på routeren

Endret av ChrisCo
Lenke til kommentar

Hva mener du med "samme IP addresse som på Appleruteren"? Post ipconfigen din her...

Iflg manualen for Apple Express skal både xDSL-modem og kabelmodem kobles til WAN-porten.

Jeg er litt n00b.., betyr det at jeg skal sjekke Apple manualen?

Nei... Kabelen mellom modemet og routeren skal stå i WAN/Internett porten på routeren

Jeg prøvde igjen, da sto det "

"defult gateway ...... ::" det betyr?

Endret av OdinHH
Lenke til kommentar

Det skrives kolon...

Ok, men da oppnår du ikke kontakt med routeren. Ta å restart den og prøv igjen..

ja, prøvde det.., tror jeg har funnet ipen, men jeg lurer på hvordan jeg konfigurer airport Express (mac) fordi det er slik at når jeg skriver inn ipen (Som jeg fant i airport Express) på internett finner den ikke siden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...