OdinHH Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Hei! Jeg skal sette opp en Minecraft server, men problemet er at jeg ikke får satt opp porten.., eller.., jeg kommer ikke inn på ip-adressen, grunnen til dette er fordi ruteren er koblet til en Apple ruter. Thomoson ruteren er kobelt til appelruteren... Thomson nettverket finner vi ikke..., Derimot det gjør vi med appelruteren..., den eneste muligheten jeg ser er å strekke en lang nettverkskabel fra andre til første etasje... Apple-ruteren har en ip-adresse., vis jeg prøver å bruke denne adressen på nettet, finner den ikke siden.., men jeg treneger thomoson ip adressen.. Hjelp ? som dere kanskje skjønner så er ikke jeg veldig god når det gjelder porter og internett.. Endret 9. august 2014 av OdinHH Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Thomson "routeren" din er ikke en router, det er et rent modem.. Den skal kobles i Internett porten på routeren din.. IP adressen til routeren din er den som er Default Gateway - den finner du ved å åpne opp et CMD vindu (Windows) og skrive ipconfig /all Så logger du deg inn på routeren og finner en meny som heter NAT, Virtual Server, Port Forward eller noe i den duren... Legg inn port 25563 og velg TCP eller BOTH som protokoll... Sjekk portfoward.com for skikkelig, grafisk guide Lenke til kommentar
OdinHH Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Thomson "routeren" din er ikke en router, det er et rent modem.. Den skal kobles i Internett porten på routeren din.. IP adressen til routeren din er den som er Default Gateway - den finner du ved å åpne opp et CMD vindu (Windows) og skrive ipconfig /all Så logger du deg inn på routeren og finner en meny som heter NAT, Virtual Server, Port Forward eller noe i den duren... Legg inn port 25563 og velg TCP eller BOTH som protokoll... Sjekk portfoward.com for skikkelig, grafisk guide Tusen hjertelig, sier ifra om jeg får det til Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Iflg manualen for Apple Express skal både xDSL-modem og kabelmodem kobles til WAN-porten. Lenke til kommentar
OdinHH Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Thomson "routeren" din er ikke en router, det er et rent modem.. Den skal kobles i Internett porten på routeren din.. IP adressen til routeren din er den som er Default Gateway - den finner du ved å åpne opp et CMD vindu (Windows) og skrive ipconfig /all Så logger du deg inn på routeren og finner en meny som heter NAT, Virtual Server, Port Forward eller noe i den duren... Legg inn port 25563 og velg TCP eller BOTH som protokoll... Sjekk portfoward.com for skikkelig, grafisk guide har koblet dem sammen, men når jeg skriver "ipconfig/all" kommer opp samme ipadreese som på Appleruteren.. prøvde å skrive "ipconfig" før dette inlegget ble lagt ut, fikk samme ipadresse... noe mer hjelp? Lenke til kommentar
OdinHH Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Iflg manualen for Apple Express skal både xDSL-modem og kabelmodem kobles til WAN-porten. Jeg er litt n00b.., betyr det at jeg skal sjekke Apple manualen? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Hva mener du med "samme IP addresse som på Appleruteren"? Post ipconfigen din her... Iflg manualen for Apple Express skal både xDSL-modem og kabelmodem kobles til WAN-porten. Jeg er litt n00b.., betyr det at jeg skal sjekke Apple manualen? Nei... Kabelen mellom modemet og routeren skal stå i WAN/Internett porten på routeren Endret 9. august 2014 av ChrisCo Lenke til kommentar
OdinHH Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Hva mener du med "samme IP addresse som på Appleruteren"? Post ipconfigen din her... Iflg manualen for Apple Express skal både xDSL-modem og kabelmodem kobles til WAN-porten. Jeg er litt n00b.., betyr det at jeg skal sjekke Apple manualen? Nei... Kabelen mellom modemet og routeren skal stå i WAN/Internett porten på routeren Jeg prøvde igjen, da sto det " "defult gateway ...... ::" det betyr? Endret 9. august 2014 av OdinHH Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Det er IP adressen til routeren din, sa jeg istad! Det er den du skal bruke til å logge deg inn på routeren med! Lenke til kommentar
OdinHH Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Det er IP adressen til routeren din, sa jeg istad! Det er den du skal bruke til å logge deg inn på routeren med! ja.., men det står bare kolån kolån (skrives det sånn? ) Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Det skrives kolon... Ok, men da oppnår du ikke kontakt med routeren. Ta å restart den og prøv igjen.. Lenke til kommentar
OdinHH Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Det skrives kolon... Ok, men da oppnår du ikke kontakt med routeren. Ta å restart den og prøv igjen.. ja, prøvde det.., tror jeg har funnet ipen, men jeg lurer på hvordan jeg konfigurer airport Express (mac) fordi det er slik at når jeg skriver inn ipen (Som jeg fant i airport Express) på internett finner den ikke siden.. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Er du koblet til den direkte, med kabel? Restarta MAC'en? Lenke til kommentar
OdinHH Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Er du koblet til den direkte, med kabel? Restarta MAC'en? En kompis (sitter ved siden av meg) klarte å fikse det.. , (tror vi), men jeg takker for hjelpen! du har greie på dette Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Mulig du må installere Airport Utility for å få tilgang til management: http://support.apple.com/kb/HT1998 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå