bjorn432 Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 jeg har overklokket min 2000+ thornton prossesor. jeg har skrudd fsb'en til 166mhz, noe som jeg tipper at vil resultere i en 2500/2600+ jeg har også låst opp 256 kb ekstra cache, for at det skal bli en fullverdig barton. men problemet er hvor mange volt burde jeg gi den? og hvordan kjøling skal jeg bruke? holder en aero 7+ for testing eller burde jeg gå for vannkjøling? det ferdige systemet skal uansett bruke vannkjøling. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Når du har klokket opp, men pcen er ustabil (bruk feks. Prime95 til stabilitetstesting) kan du sette opp vcore et hakk og teste om det blir stabilt da. Så et hakk til om det fortsatt ikke er stabilt osv. A7+ burde holde opptil en 1,8-1,9v. Husk bare å følge med på temperaturen. PS: Hvor kjøpte du Thorton'en? Endret 26. oktober 2003 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg kjøpte egentlig thoroughbred, men de idiotene på komplett ga meg feil cpu. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Thorton har jo ikke kommet til Norge enda. Du burde være glad, den er jo bedre enn tbred, det er jo en Barton med 256kbit cache. Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Thornton var inne i noen dager på komplett før den plutselig forsvant :!: men hvor ble den av? kommer det flere thornton-prossesorer eller var det kun noen få??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå