Bendower Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Oppsett pr i dag : Thomson TG789vn modem,D-Link Dir-810L Router, så 3 stk d-link giga switch rundt omkring i huset,ute, bruker trådløst fra Thomson, samt D-linken. Modem er koblet til D-link, wan til wan, det er ikke gjort noe særlig med endringer i oppsettet. Vil jeg merke noe hastighetsforskjell på kablet nett ved bytte til giga router ? Takknemmelig for alle tips til optimalt oppsett. (config) Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Modem er koblet til D-link, wan til wan Det er ganske godt gjort egentlig.. Du mener vel Lan-Wan? On-topic: Det du bør gjøre, er å bridge Thomsom routeren og kun bruke D-linken som router... Vil jeg merke noe hastighetsforskjell på kablet nett ved bytte til giga router ? Ikke i seg selv, med tanke på at du har 3 andre gigaswitcher, som jeg antar at alle enheter er koblet til? All interntrafikk som går via samme switch, eller i mellom switchene og D-Linken, vil gå på 1Gbit/s... Trafikken inn/ut av Internett vil ikke kunne oppnå mer enn 100Mbit/s, da Thomsom routeren ikke støtter mer enn 100Mbit/s (antar jeg???).. Men nå har du vel ikke 100+Mbit/s nettlinje heller vil jeg tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå