Gabri3L Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Metoden tar utgangspunkt i menneskets behov ikke i Guds behov som du tror, metoden imøtekommer et allerede verdens kjent fenomen menneske og dyreofring, det er altså tydeligvis menneskets som trenger et offer, ikke Gud. Selvsagt kan Gud bare si "jeg elsker dere" "dere er tilgitt" men verden sover en alt for dyp søvn til å høre og oppfatte det, derfor må denne dramatiske begivenheten til, for å få den ønskede effekt. En gang til: det er et psykologisk behov hos menneskets som søkes tilfredsstilt. Jeg syns dette var et overraskende godt svar. Og i sin tid, altså for 2000 år siden (Give or take) var det sikkert kjempe-logisk. Men svaret ditt er således mest av alt et bevis på at Kristendommen tilhører en svunnen tid. Og egentlig ikke burde ha noe hjem hos ellers oppegående mennesker i 2014. Jeg tenker jeg med det forlater denne tråden. Jeg syns vi er litt for langt unna Topic. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Kristne har ingen problemer med å vedkjenne seg og føle skyld, da den forsvinner som dug for solen i møte med den korsfestede Jesus Kristus, verdens lys. Kristne har ingen problemer med å vedkjenne seg evolusjonsteorien, men likevel har du problemer med det.Katolikker og protestanter flest har for lengst akseptert det, de er jo ikke dumme? Hva de kristne vedkjenner seg kan du som kjent ikke si noe om. Du kan ikke snakke for kristne, du er ikke kristne. Og selv om du kaller deg kristen så betyr ikke det at du er ekte kristen. Den skylden du føler i ditt liv vedkjenner jeg like mye som du vedkjenner å ha begått dhanb mot Allah. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå