Gå til innhold

Er kristendommen og islam dominant verdenssyn fordi de har himmel og helvete

Anbefalte innlegg

Kristne frykter ikke djevelen, det er djevelen som frykter de kristne. Du er ikke omvendt, derfor oppfatter du alt bakvendt, det var Jesus Kristus som vant under korsfestelsen ikke djevelen, alt er omvendt av det du tror.

Ah ja, korsfestelsen som forløste oss fra våre synder. Fantastisk snilt gjort av "Gud" å tilgi oss for noe Adam og Eva gjorde. Han måtte riktignok tenke på saken et par tusen år først. Og når han omsider fant ut at vi muligens hadde lidd nok, og det var på tide å frelse oss. Så kunne han ikke bare si: "OK, alt er tilgitt". Neida, for å bli tilgitt, så måtte vi (menneskerasen) drepe Guds eneste sønn for å sette ting i balanse igjen!? Logikken i dette er jo fantastisk: "Åh! Jeg er så sint på dere! Hvis dere ikke dreper sønnen min, så kommer jeg aldri til å tilgi dere!" Jah... Med en gud som det, hva skal vi vel med fiender? :p

Står ingen ting om at Jesus Kristus lot seg korsfeste for Adam og Evas skyld (synd) ? Jesus Kristus lot seg korsfeste for din egen skyld, den skyld du selv har pådratt deg og bærer på !

Yeah, that makes sense! Syns du burde stoppe opp og tenke litt over hva du faktisk sier før du sier det. HVORDAN hjelper det meg at Jesus lot seg korsfeste? Jeg mener, ta og korsfest deg selv så jeg slipper å betale fartsbota jeg fikk her forleden. Eller nei vent, de to tingene henger jo OVERHODET ikke sammen! Uavhengig av om Jesus eksisterte i det hele tatt, eller ble korsfestet av egen fri vilje, eller på grunn av pappa sa han måtte gjør det. Så har denne personens handlinger for 2000 år siden ingen som helst sammenheng med meg. Jeg har ikke spist noen forbudt frukt! Med mindre det var granat eple det var snakk om da, som enkelte forskere mener det var. Og i så fall skjønner jeg jo at jeg er fortapt. Granat epler er nok noe av det kjipeste i frukt verdenen...

Jesus Kristus lot seg heller ikke korsfeste for å blidgjøre Gud, men for at du skal kunne tilgi deg selv og andre.

Jeg syns det blir fryktelig forvirrende når Bibelen sier en ting, og "omvendte" sier en annen ting. Men det er vel kanskje derfor dere kaller dere selv "omvendte"? :p

Joh 4,34: Men Jesus sa til dem: «Min mat er å gjøre det han vil, han som har sendt meg, og fullføre hans verk.

Joh 6,38: For jeg er ikke kommet ned fra himmelen for å gjøre det jeg selv vil, men det han vil, han som har sendt meg.

Matt 26,39: Han gikk fram et lite stykke, kastet seg ned med ansiktet mot jorden og ba: «Min Far! Er det mulig, så la dette begeret gå meg forbi. Men ikke som jeg vil, bare som du vil.»

Som sagt dere oppfatter alt bakvendt ene og alene fordi dere ikke er omvendt, så enkelt er det, dere kan ganske enkelt ikke se tingen riktig og ihvertfall ikke se Guds rike.

Vi er omvendt? Nei vent, vi er bakvendt?

Matt 5,22: Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: ‘Din idiot!’ skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: ‘Din ugudelige narr!’ skal være skyldig til helvetes ild.

Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike"

Jeg vet at jeg må være Gud, for hver gang jeg ber til ham snakker jeg med meg selv.
Peter Barnes

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_religious_populations#Adherent_estimates

Hvilken bedre måte å skaffe følgere på ved å si at de som ikke tror vil komme til et forferdelig sted :love: . Hmm... Må være ganske kjipt å bli dømt for å tenke annerledes. (Er ikke slik at å tenke selv skader folk) Må ha mye med dominans å gjøre og lite med kjærlighet, om det er sånn livet fungerer. Bare en tanke :)

Edit: Eller kan hende noen vil si at jeg feiltolker det. Men så har jeg ikke noe imot religiøse personer.

En religion, uten en form for liv etter døden er utenkelig. Hvem i all verden ville tro på den? Og hvorfor?

Endret av medlem-304477
Lenke til kommentar

Jesus Kristus lot seg heller ikke korsfeste for å blidgjøre Gud, men for at du skal kunne tilgi deg selv og andre.

Jeg syns det blir fryktelig forvirrende når Bibelen sier en ting, og "omvendte" sier en annen ting. Men det er vel kanskje derfor dere kaller dere selv "omvendte"? :p

Joh 4,34: Men Jesus sa til dem: «Min mat er å gjøre det han vil, han som har sendt meg, og fullføre hans verk.

Joh 6,38: For jeg er ikke kommet ned fra himmelen for å gjøre det jeg selv vil, men det han vil, han som har sendt meg.

Matt 26,39: Han gikk fram et lite stykke, kastet seg ned med ansiktet mot jorden og ba: «Min Far! Er det mulig, så la dette begeret gå meg forbi. Men ikke som jeg vil, bare som du vil.»

Igjen oppfatter du det du leser feil !
Gud ville at Jesus Kristus skulle gi seg selv til verden, ikke som du tror for å blidgjøre Gud. Gud vil at alle skal elske hverandre slik Jesus Kristus elsket alle.
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Igjen oppfatter du det du leser feil !

Gud ville at Jesus Kristus skulle gi seg selv til verden, ikke som du tror for å blidgjøre Gud. Gud vil at alle skal elske hverandre slik Jesus Kristus elsket alle.

Eller så oppfatter du det du leser helt feil !

For det er jo slik at jesus kristus hater alle mennesker, men han hater nok de kristne aller mest.

Lenke til kommentar

Står ingen ting om at Jesus Kristus lot seg korsfeste for Adam og Evas skyld (synd) ? Jesus Kristus lot seg korsfeste for din egen skyld, den skyld du selv har pådratt deg og bærer på !

Yeah, that makes sense! Syns du burde stoppe opp og tenke litt over hva du faktisk sier før du sier det. HVORDAN hjelper det meg at Jesus lot seg korsfeste? Jeg mener, ta og korsfest deg selv så jeg slipper å betale fartsbota jeg fikk her forleden. Eller nei vent, de to tingene henger jo OVERHODET ikke sammen! Uavhengig av om Jesus eksisterte i det hele tatt, eller ble korsfestet av egen fri vilje, eller på grunn av pappa sa han måtte gjør det. Så har denne personens handlinger for 2000 år siden ingen som helst sammenheng med meg. ...

Dette at du tror at du i et og alt kan gjøre opp din egen skyld, viser at du ikke kjenner din egen begrensning, det hele vil bare ende opp med at du møter veggen. At han, som på forhånd gjorde opp for deg, gjorde det for lenge siden, spiller ingen rolle, det viktigste er at straffen er oppe og avgjort. Men at du ikke aksepterer det, er også greit, du gjør som du vil.

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yeah, that makes sense! Syns du burde stoppe opp og tenke litt over hva du faktisk sier før du sier det. HVORDAN hjelper det meg at Jesus lot seg korsfeste? Jeg mener, ta og korsfest deg selv så jeg slipper å betale fartsbota jeg fikk her forleden. Eller nei vent, de to tingene henger jo OVERHODET ikke sammen! Uavhengig av om Jesus eksisterte i det hele tatt, eller ble korsfestet av egen fri vilje, eller på grunn av pappa sa han måtte gjør det. Så har denne personens handlinger for 2000 år siden ingen som helst sammenheng med meg. ...

Dette at du tror at du i et og alt kan gjøre opp din egen skyld, viser at du ikke kjenner din egen begrensning, det hele vil bare ende opp med at du møter veggen. At han, som på forhånd gjorde opp for deg, gjorde det for lenge siden, spiller ingen rolle, det viktigste er at straffen er oppe og avgjort. Men at du ikke aksepterer det, er også greit, du gjør som du vil.

Igjen så missforstår du hva jeg sier. Det er ikke som om jeg sitter på en restaurant og skal betale regningen, og så sier servitøren: "Slapp av, den betalte Jesus for 2000 år siden!" Jeg har forstått den biten. Det jeg stiller spørsmålstegn ved er metoden. Altså, hva er hele greia med korsfestelse? Er det slik at den "Allmektige" gud fant ut at han ikke var så allmektig likevel? Han fikk ikke til å forløse oss fra våre synder på egen hånd, så da bare: "Å pokker, her må det visst blodmagi til... Hei Jeeesuss, Jeg har en jobb til deg.."?

Poenget er altså at om en eller annen gjøk korsfestet seg selv for 2000 år siden for min skyld. Så må man kunne oppfatte metoden som like effektiv som å knulle for jomfrudommen. Om din gud hadde eksistert, så hadde han ikke trengt å sende sin sønn for å frelse oss. Han hadde bare gjort det. Metode-valget i bibelen blir således selve beviset på at det er eventyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Metoden tar utgangspunkt i menneskets behov ikke i Guds behov som du tror, metoden imøtekommer et allerede verdens kjent fenomen menneske og dyreofring, det er altså tydeligvis menneskets som trenger et offer, ikke Gud. Selvsagt kan Gud bare si "jeg elsker dere" "dere er tilgitt" men verden sover en alt for dyp søvn til å høre og oppfatte det, derfor må denne dramatiske begivenheten til, for å få den ønskede effekt. En gang til: det er et psykologisk behov hos menneskets som søkes tilfredsstilt.

På den annen side handler ikke korsfestelsen bare om tilgivelse og straff. For å begynne er nytt liv må du avslutte det gamle livet, for å bli født på ny må du først dø, osv. I, med og igjennom Jesu Kristi død og oppstandelse, oppnår alle kristne dette, ved å selv være med på denne korsfestelsen, som du ikke ser noen poeng i.

Det er altså din oppfattelse av denne begivenheten det er noe feil med ikke begivenheten i seg selv, selvoppofrelse er den riktige veien å gå, de kristne går den veien for hverandre og hele verdens skyld

5xv31x.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg ser meg selv, jeg ser at jeg ikke trenger noe blodmagi for å fjerne skyld som jeg ikke har.

Men når har egentlig du sett deg selv? Har du et slikt behov? Eller kan du ikke svare på spørsmålet?

Alle har skyld som må fjernes, du må vedkjenne deg din skyld for å bli kvitt din skyld. Alle kristne vedkjenner seg sin skyld og har behov for tilgivelse og renselse fra skyld.
Matt 6:9 "Slik skal dere da be: Vår Far i himmelen! La navnet ditt helliges. La riket ditt komme. La viljen din skje på jorden slik som i himmelen. Gi oss i dag vårt daglige brød, og tilgi oss vår skyld, slik også vi tilgir våre skyldnere."
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei, alle har ikke "skyld som må fjernes".

Jeg har ingen skyld som må fjernes. Og om jeg hadde hatt skyld så kunne det aldri fjernes ved å korsfeste noen.

At noen sier "tilgi vår skyld" betyr ikke at alle har skyld.

Blir litt som at lederne for Røde Khmer skulle si "tilgi våre drap". Selv om de ønsker å bli tilgitt for sin skyld betyr ikke det at jeg har drept hundretusener av mennesker.

Om jeg sier "tilgi min dumhet", betyr det at du har dumhet IHS?

Du skjønner kanskje selv at du har helt feil når du sier at "alle har skyld som må fjernes". Noen mennesker tror de har skyld som må fjernes.

Jeg har ingen skyld som må fjernes.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan man fortrenge noe som ikke finnes?

Jeg er uten skyld, og om jeg hadde skyld vil ikke blodmagi og korsfestelse kunne endre noe på det.

Det du snakker om har ingenting med "love" å gjøre. Du står for ignoranse og hat IHS.

Om du har skyld kan du snakke for deg selv. Du kan ikke snakke for andre.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Menneskets skyldfølelse er et faktum innen psykologien, å hevde at skyld ikke finnes er tegn på dyp ignoranse hos deg, Abigor Å si sannheten om deg og verden, er ikke å hate verden og deg, det er godt ment.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Tror ikke du skal snakke om faktum IHS. Vi husker vel fortsatt dine flaue utbrudd mot faktument evolusjon?

Du er tydeligvis ikke katolikk for selv en katolsk kardinal har godtatt evolusjonsteorien for lenge siden:

https://www.youtube.com/watch?v=g4oMfY7q-Uo

Du kan snakke for deg selv. Du kan føle skyld.

Jeg har ikke denne skylden du snakker om.

Å lyve for å øke sitt ego er ren jævelskap IHS. Hver gang du skriver ett innlegg lyser egoet ditt igjennom. Og det er løgn alt sammen du kommer med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ikke du skal snakke om faktum IHS. Vi husker vel fortsatt dine flaue utbrudd mot faktument evolusjon?

Du er tydeligvis ikke katolikk for selv en katolsk kardinal har godtatt evolusjonsteorien for lenge siden:

Du kan snakke for deg selv. Du kan føle skyld.

Jeg har ikke denne skylden du snakker om.

Å lyve for å øke sitt ego er ren jævelskap IHS. Hver gang du skriver ett innlegg lyser egoet ditt igjennom. Og det er løgn alt sammen du kommer med.

Oj har han det ?, ja da må den teorien være riktig, ikke sant ? Hvordan er det du egentlig oppfatter den kristne kirke ? En prest, en biskop, en kardinal, en pave sier et eller annet og dermed er det slik ? Er det det du tror ? Greier du ikke å skille mellom hvordan en sekt fungerer og hvordan en universal kirke fungerer ?

Kristne har ingen problemer med å vedkjenne seg og føle skyld, da den forsvinner som dug for solen i møte med den korsfestede Jesus Kristus, verdens lys.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...