AnonymDiskusjon Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Jeg har i lang tid vært svært usikker på egen psykisk helse og kom over en liste som kan beskrive en med psykopatiske trekk... Og de med X bak stemmer med meg. Glatthet/overflatisk sjarm X Storhetsideer om egne evner og betydning Behov for stimulering/lett for å kjede seg X Patologisk lyving X (Men aldri noen alvorlige løgner ) Manipulerende X Lite responsiv i mellommenneskelige relasjoner X Manglende anger eller skyldfølelse X Grunne affekter X Ufølsom/manglende empati X Parasittisk livsstil Dårlig atferdskontroll Promiskuøs seksuell atferd Tidlig atferdsproblemer Mangel på realistiske fremtidsplaner X Impulsivitet X Uansvarlig atferd Mange kortvarige ekteskaps- eller samboerforhold X Ungdomskriminalitet Vilkårsbrudd Kriminell karriere med flere typer lovbrudd Virker som om litt for mye stemmer her, Det er flere ting jeg har funnet ut om meg selv som hadde passet inn på en slik liste, Jeg har ingen problemer med og skjønne at de tinga jeg føler/tenker er feil for andre men jeg har aldri "følt" at de tinga jeg føler/tenker er feil Anonymous poster hash: 0dd9b...4d4 Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Ved mistanke om antisosial personlegdomsforstyrring, vil eit strukturert testbatteri kunne gi ein indikasjon på om mistanken har noko i seg. Spørsmål 73-94 av vedlagt scid-ii er her av interesse. Bør vurderast av uavhengig person, helst kvalifisert helsepersonell. dok24509.pdf Endret 9. august 2014 av Cair Paravel Lenke til kommentar
SingingMySong Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 du bør dra til en psykolog. Det er vanskelig å vite hva det egentlig dreier seg om Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Ante ikke at psykopater hadde så god innsikt til å analysere seg selv, med tanke på ordtaket "på seg selv kjenner man andre"? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Trokke det feiler deg noe, latterlig å sette diagnoser på folk i ett sett. Mange av de der er aktuelle for meg også, men jeg føler meg helt normal. Lenke til kommentar
SingingMySong Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 jeg tror jeg har alt når jeg leser om slikt Lenke til kommentar
uGn Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Velkommen til diskusjonsforum.no, hvor kvalifiserte psykologer sitter klare til å svare på dine spørsmål Nei vent. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Det er ikke sånn at enten så er du "psykopat", og har grunn til å uroe deg over din psykiske helse (jeg tror faktisk det er mulig at psykopater kan det - de har andre "motiv", dog), eller så er du ikke det, og har ingenting å bekymre deg over. Hvis du virkelig har egenskaper som "manglende anger eller skyldfølelse" så er det uansett et problem i seg selv, som du burde ta tak i. Det er fint mulig å få hjelp med dette uansett om du bør ha en diagnose eller ikke, og hvilken diagnose dette bør være. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Det finnes mange andre forklaringer enn at du er psykopat. For eksempel kan du ha dårlig kontakt med dine egne følelser, noe som gjelder en god del andre menn også. På det du krysser ut, så ser det ut som problemene dine har å gjøre med hvordan du forstår dine følelser og sosiale relasjoner. Uansett, hvis du hadde vært i tvil om din fysiske helse, hadde du vel dratt til legen, så hvorfor drar du ikke til legen når du er i tvil om din psykiske helse? Spør fastlegen din, eller helsesøster, om det finnes noen tilbud for deg. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Det lureste er å ta kontakt med fagfolk, ingen her inne er psykologer. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Det som noen vil tenke på som et problem er vell det at jeg aldri bryr meg om andre og kan fint manipulere folk så det gagner min egen sak uten at jeg bryr meg om det i etterkant. Jeg har aldri hatt problemer med og få frem følelser i andre og evt ta i bruk det for noe jeg vil få til. Anonymous poster hash: 0dd9b...4d4 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Platte følelser er vel ikke noe å være stolt av. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Det som noen vil tenke på som et problem er vell det at jeg aldri bryr meg om andre og kan fint manipulere folk så det gagner min egen sak uten at jeg bryr meg om det i etterkant. Jeg har aldri hatt problemer med og få frem følelser i andre og evt ta i bruk det for noe jeg vil få til. Anonymous poster hash: 0dd9b...4d4 Høres helt sykt ut. Ingen empati der i gården. Men noen er vel slik skapt. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Du må verken diagnostisere deg selv eller la andre gjøre det på nettet. Det blir fort helt feil. Å diagnostisere en personlighetsforstyrrelse krever at spesialisten treffer pasienten en rekke ganger over tid. Derfor skal du også være skeptisk til diagnoser som fremkommer kun etter sjekklister som SCID. Du må gå til fastlegen din og forteller om plagene dine, og sammen finne ut om dette er noe å gå videre med, dvs noe som skal utredes hos spesialist. Fastlegene kan vanligvis ikke nok om dette til å stille slike diagnoser selv. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Lurer på statestikken som omhandler hvor mange bipolare som får Cipralex av legene for å være en effektiv føstelinje. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Vet ikke om jeg henger med nå, vidor. Can you help me? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Jeg tenker på når pasienten har en depresiv fase og oppsøker lege og får utskrevet antidepresiva uten at det blir kartlagt at pasienten har hatt (hypo)maniske episoder før, med det resultatet at det kan gå riktig så galt med pasienten senere når manien blir forsterket av feilmedisineringen. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Ja, det er ikke bra. Det er nok en del udiagnostiserte og derfor underbehandlede bipolare personer. Men tråden handlet om såkalt psykopati, det som formelt heter antisosial personlighetsforstyrrelse. Da ble jeg litt forvirret. Det er en diagnose som sitter løst hos en del, men som i realiteten ikke er så lett å stille uten inngående kjennskap til personen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Ok, tenkte i kontekst av feildiagnostisering. Jeg er brei ikke bare over ræva Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Hehe. Du er nå grei like vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå