Frekke Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Jeg har bredbånd fra Telenor, og mitt rutermodem Zyxel 660 HWT gikk med i lynnedslag. Har et annet modem liggende, en https://www.komplett.no/d-link-dwr-116e-router/813259 1. Kan jeg bruke dette i det hele tatt, eller må jeg bestille et nytt fra Telenor, eller kjøpe det fra Telehuset? 2. Har forsøkt å sette opp D-Link dwr 116-rutern med PPPoE, mitt brukernavn fra telenor ([email protected]) og et Telenor-passord jeg fant i en mail fra dem da jeg bestilte i 2008. Funker dårlig. Noen som har noen tips? Begynner å merke abstinensene nå... Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 vist du har xdsl linje så har du da ingen plass å koble linjen på den routeren der, det er jo ikke ett modem Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Du må få et nytt modem fra Telenor. Regner med at du har xDSL, ikke fiber, fra dem. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Det smarteste du kan gjøre er å kontakte Telenor og be dem sende deg et nytt modem. Du kan også kjøpe et selv, men dette krever en del config i forhold til sentralen du er koblet opp mot. Da må du vite type annex, linjetype, linjemodus, VPI/VCI (Ingen hemmelighet at det er 8.35, though). Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Det smarteste du kan gjøre er å kontakte Telenor og be dem sende deg et nytt modem. Du kan også kjøpe et selv, men dette krever en del config i forhold til sentralen du er koblet opp mot. Da må du vite type annex, linjetype, linjemodus, VPI/VCI (Ingen hemmelighet at det er 8.35, though). Med mindre det er en bundlet SHDSL linje så får man sync med VP/VC - 8/35 og Annex B <- Dette er standard i Norge. Annex B fordi det er reservert frekvenser til PSTN. Mao kan TS selv kjøpe et modem (ADSL, SHDSL, VDSL) på feks ebay og koble opp selv. Letteste er å ringe Telenor og få et nytt fra dem da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå