Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor bredbånd - oppsett av ny ruter

Anbefalte innlegg

Jeg har bredbånd fra Telenor, og mitt rutermodem Zyxel 660 HWT gikk med i lynnedslag. Har et annet modem liggende, en https://www.komplett.no/d-link-dwr-116e-router/813259

1. Kan jeg bruke dette i det hele tatt, eller må jeg bestille et nytt fra Telenor, eller kjøpe det fra Telehuset?

2. Har forsøkt å sette opp D-Link dwr 116-rutern med PPPoE, mitt brukernavn fra telenor ([email protected]) og et Telenor-passord jeg fant i en mail fra dem da jeg bestilte i 2008. Funker dårlig.

Noen som har noen tips? Begynner å merke abstinensene nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det smarteste du kan gjøre er å kontakte Telenor og be dem sende deg et nytt modem.
Du kan også kjøpe et selv, men dette krever en del config i forhold til sentralen du er koblet opp mot.

Da må du vite type annex, linjetype, linjemodus, VPI/VCI (Ingen hemmelighet at det er 8.35, though).

Lenke til kommentar

Det smarteste du kan gjøre er å kontakte Telenor og be dem sende deg et nytt modem.

Du kan også kjøpe et selv, men dette krever en del config i forhold til sentralen du er koblet opp mot.

Da må du vite type annex, linjetype, linjemodus, VPI/VCI (Ingen hemmelighet at det er 8.35, though).

Med mindre det er en bundlet SHDSL linje så får man sync med VP/VC - 8/35 og Annex B <- Dette er standard i Norge. Annex B fordi det er reservert frekvenser til PSTN.

Mao kan TS selv kjøpe et modem (ADSL, SHDSL, VDSL) på feks ebay og koble opp selv.

Letteste er å ringe Telenor og få et nytt fra dem da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...