jae-ols Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Har andre erfaringer med at all glede forsvinner når du går på Cipramil? Glede over venner, musikk, naturen, er helt borte. Skremmende bivirkninger jeg har vært uten i tre måneder nå og kjenner at jeg "lever" Men depresjonene er ikke borte, dessverre. Men jeg nekter å begynne med dette praparatet igjen, bivirkningene er nesten verre en depresjonene. + Vektoppgang, det går lett på 20 kilo ekstra. Matlysten øker noe sinnsykt. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Har du perioder hvor depresjonen løsner, og du føler deg glad og lykkelig, og får gjort mye? For så å dette ned igjen etter noen dager / uker / måneder. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Jeg gikk på Fluoxetin Sandoz en liten stund (kanskje 2-3 uker), og det gjorde meg mer nøytral til alt, og hadde bi-virkninger som gjorde at jeg følte det var farlig å kjøre bil. Risting i musklene, dårlig fokus, ekkel følelse i kroppen var de verste. Men uansett, så var det litt som du sier, det dempet humøret, og depresjonen var vel dem samme tror jeg. Har liten tro på sånne ting, men etter å ha prøvd en del forskjellige urter så har jeg mye mer tro på dette. Noe som er geniunt bra for deg og som har positiv effekt på humøret og gjør at du klarer å slappe bedre av, det hjelper på depresjon også. I tillegg så er det ikke et stoff som bare frigjør lykkestoffer i hjernen. Anonymous poster hash: 6b44c...c55 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 At cipramil gjør deg helt likeglad er virkelig skremmende. Jeg følte hverken sorg eller glede. + En haug med andre bivirkninger som går på kroppslige funksjoner. Men jeg må innrømme det et tøft å gå uten. Veldig deprimert. Men trener for å holde det i sjakk. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Jeg gikk først på Cipramil, og senere på Fontex. Jeg hadde samme erfaringen med cipramil. Jeg pleide å si at cipramil senket taket, både for de negative og de positive følelsene. Mens Fontex for meg fungerte etter hensikten: Det hevet gulvet og ga meg overskudd til å takle sykdommen. Du bør ikke avskrive medikamenter som sådan fordi ett av dem ikke virker. Spør om å få prøve et med andre virkestoffer, og se om det fungerer bedre. Det gjorde jeg. Geir Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Og husk, medikamenter er alltid et hjelpemiddel. Et verktøy. Det er en enklere måte å tanke noe vanskelig. Du er fortsatt du som må gjøre arbeidet. Så prøv noe annet kanskje? Enten det er Fontex eller urter (som er vitenskapelig bevist at fungerer). Kan dog være vanskelig å finne sistnevnte, men det er bare snakk om å søke litt på internettet og handle fra utlandet. Anonymous poster hash: 6b44c...c55 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Fører Fontex til vektoppgang? Og blir du kvitt depresjonene og greier du å fungere seksuelt? Cipramil er grusom når det gjelder vektoppgang. Går opp minst ti kilo, fordi matlysten øker noe voldsomt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Gikk på de en kort periode for mange år siden. Jeg hatet dem og husker at alle seksuelle lyster forsvant og "den" kunne ikke brukes til noen ting. Videre husker jeg at jeg fikk elektriske støt i hodet hver gang jeg flyttet blikket. Dette var det mest plagsomme og hos meg veide ikke fordelene opp bakdelene med denne pillen. En annen vanlig bivirkning med de "nye lykkepillene" er dårlig søvn, det gjør i seg selv psyken dårligere, så er det lønt verdt?! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Har andre erfaringer med at all glede forsvinner når du går på Cipramil? Glede over venner, musikk, naturen, er helt borte. Skremmende bivirkninger jeg har vært uten i tre måneder nå og kjenner at jeg "lever" Men depresjonene er ikke borte, dessverre. Men jeg nekter å begynne med dette praparatet igjen, bivirkningene er nesten verre en depresjonene. + Vektoppgang, det går lett på 20 kilo ekstra. Matlysten øker noe sinnsykt.Nå har jeg gått av og på en del medisiner, og jeg har sett denne kritikken med at man blir "grå" og ikke lever av SSRIer mange steder. Min erfaring er at jeg husker det sånn i ettertid, at jeg var grå på SSRI. Men når jeg begynner igjen så blir minnene fra SSRI levende igjen - mens minnene fra uten SSRI blir grå. Slutter jeg igjen går det tilbake til at minnene fra SSRI blir grå. Det er altså hukommelsen som spiller meg et puss, ikke en bivirkning ved medisinen. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Jeg vet bare at lykkepiller ikke er godt for sjel og kropp. Ingen glede, ingen gråt, ingen interesse for det annet kjønn, helt dau følesesmessig. Og du surrer rundt i en tykk graut. Og du blir ikke bedre av de pillene, de tar ikke bort problemet. Nei det er ikke en enkel løsning på angst og depresjoner, ofte har jeg tenkt at det beste hadde vært å bare slippe taket og forlatte denne jord. For jeg vet etter så mange år, det blir ikke bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå