Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gaper over for mye?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et spørsmål angående det å ta opp fag fra vgs. Jeg holder på å ta opp fag som privatist og lurer på om jeg gaper over for mye. Jeg har en plan om å ta 13 fag på et år, da det er 7 til høsten og 6 til våren. Dette er stort sett norsk, samfunnsfag, engelsk og matematikk + andre realfag. Jeg har en plan om å gjøre det relativt bra i fagene og dette blir som en fulltidsjobb fra 0700-2100 med pauser, trening etc. Er det helbom, eller er det mulig?

Mvh

Endret av Harepus55
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok syv fag på ett semester på Blindern. Det tilsvarer rett i overkant av ett årsstudium, og er vel relativt sett mindre i rent pensum enn det du begir deg utpå her (7 fag tilsvarer vel omtrent 30 uketimer, altså noe under et vanlig skoleår?). Jeg antar at du har hatt endel av stoffet fra før, og med det i bakhodet er det gjennomførbart basert på min erfaring. Det krever rett nok endel disiplin, og du MÅ lage deg en fornuftig plan og følge den slavisk. Da tenker jeg på når du skal være ferdig med fag X osv, og havner du en uke foran skjema tar du den imot med åpne armer fremfor å kaste den bort på "chilling".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...