Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har tips ang svarte prikker/hudormer ?

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Noen som har noe tips om hva man kan gjøre for og fjerne svarte prikker / hudormer ? har svært liten erfaring med kosmetikk og den slags men ser at det begynner og bli litt mange av de sorte prikkene på og rundt nesa.

Takk =)

er detta noe man kan kline på for og få det vekk ?

http://jorgobe.no/alle-produkter/peel-mask-100ml/?gclid=Cj0KEQjw6pGfBRD09M-TmYTBzqIBEiQAcRzH58bUEwVvW__WfEalfaQ7V_r4XehzviCjpDKpt0YWaSgaAvHS8P8HAQ

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke. Men jeg får ihvertfall kviser (og kanskje sånne ormegreier) når jeg spiser usunt. Spesielt om jeg besøker familien og spiser det jeg får servert liksom. Eller hvis jeg f.eks. skeier ut med en sjokolade eller litt chips.

Skal ikke så mye til heller. Mulig det er stress og greier også, ikke vet jeg. Men det skjer ihvertfall hver gang jeg spiser usunt.

Har også en teori om at trening og rensing av kroppen spiller en rolle.

Lenke til kommentar

Rart at folk enda ikke har skjønt at kviser ikke har noen ting med kosthold og gjøre enda, Trudde det hadde blitt almenkunnskap jeg nå.

Hvordan forklarer du da at dette skjer tydelig, hver gang jeg går bort fra mitt vanlige, strenge kosthold og spiser usunt en liten periode?
Lenke til kommentar

Rart at folk enda ikke har skjønt at kviser ikke har noen ting med kosthold og gjøre enda, Trudde det hadde blitt almenkunnskap jeg nå.

Hvordan forklarer du da at dette skjer tydelig, hver gang jeg går bort fra mitt vanlige, strenge kosthold og spiser usunt en liten periode?

Jeg vet vell ikke åssen kroppen din fungerer, Kan ha noe med at sukker utløser insulin som gjør at du får kviser, Men igjen så sier du at du har til vanlig et strengt kosthold og en plutselig dose med sukker og junkfood vil jo ha mye større innvirkning på ditt insulin, som igjen også var bevist trur jeg. At om du ikke spiser for eks sjokolade på lang tid for så og spise det så ble vist den nytelses delen av hjernen aktivert mye mer en på folk som spiste sjokolade oftere og igjen så ble mer insulin frigjort hos personen som ikke hadde spist sjokolade/sukker på lenge og derfor vil kroppen få et større sjokk som igjen da har en innvirkning på talgkjertler . Men en "Normal" person som spiser "Vanlig" mat og ikke har et strengt kosthold vil ikke få så store doser med insulin og talgkjertlene vil ikke bli påvirket like kraftig. Det er ingen bevis for at visse kosthold gir deg kviser men det er nok sant at folk som har et strengt kosthold vil oppleve og få kviser ved og spise junkfood/godteri siden det er en kraftig endring for kroppen og hva den er vant med, Det skjer med kammeraten min også, han får kviser og sånn om han spiser mye "dritt" i løpet av en dag. Han er PT og følger strenge kosthold nesten hele tia. Men igjen så er ikke et strengt kosthold noe jeg vil si er normalt. Så frigjøring av insulin har en påvirkning på talgkjertler som gir kviser men kviser kommer ikke med mindre "sjokket" blir stort AKA sånne typer som deg som spiser junk får kviser

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

[...]

Men hvorfor sier du da at det ikke har noen ting med kosthold å gjøre? :p

Jeg påstår ikke at det er vanlig at f.eks. sjokolade eller annen usunn mat gjør at folk får kviser, fordi det er ikke alle som får det (meg i mitt tilfelle). Forøvrig så er det suppeenkelt å lage sunn sjokolade, bare for å være helt korrekt her (det å si at sjokolade er usunt er delvis ganske feil, men så finnes det ikke sånt i butikkene heller).

:yes: Jeg anser herverd oss for enige, tilstrekkelig enige om ikke annet. Ihvertfall tilstrekkelig nok til at det ikke blir krig. :wee:

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

[...]

Men hvorfor sier du da at det ikke har noen ting med kosthold å gjøre? :p

Jeg påstår ikke at det er vanlig at f.eks. sjokolade eller annen usunn mat gjør at folk får kviser, fordi det er ikke alle som får det (meg i mitt tilfelle). Forøvrig så er det suppeenkelt å lage sunn sjokolade, bare for å være helt korrekt her (det å si at sjokolade er usunt er delvis ganske feil, men så finnes det ikke sånt i butikkene heller).

:yes: Jeg anser herverd oss for enige, ihvertfall tilstrekkelig enige. Ihvertfall tilstrekkelig nok til at det ikke blir krig. :wee:

Jeg sier at det ikke har noe med kosthold og gjøre fordi jeg forholder meg til hva vitenskapen vet så langt, de har hatt forsøk med personer som spiste 112 gram sjokolade hver dag i 4 måneder vs de som ikke gjorde det og det var ikke noe forskjell på dem når det kom til kviser og hud. Jeg skal ikke starte noe krig men alt som er funnet ut til peker mot at kosthold ikke har noe med kviser og gjøre. Jeg skulle ønske det hadde en klar sammenheng for da hadde sikkert fler folk spist litt bedre og er egentlig glad for at "myten" finnes.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke verdens beste kosthold, men har god hud til vanlig. Lite med kviser og urenheter. MEN, jeg kan se en liten økning når jeg faktisk har spist dårligere over lengere tid (en uke +++). Jeg syns absolutt at salat og grønnsaker virkelig hjelper, bytter ikke ut noe, bare.. ''dytt'' det inn der :p

Du har rett, Det er ikke bevist at du FÅR kviser av dårlig kosthold men det er ganske gode pekere på at du får en god del mindre kviser om du spiser grønnsaker

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg sier at det ikke har noe med kosthold og gjøre fordi jeg forholder meg til hva vitenskapen vet så langt, de har hatt forsøk med personer som spiste 112 gram sjokolade hver dag i 4 måneder vs de som ikke gjorde det og det var ikke noe forskjell på dem når det kom til kviser og hud. Jeg skal ikke starte noe krig men alt som er funnet ut til peker mot at kosthold ikke har noe med kviser og gjøre. Jeg skulle ønske det hadde en klar sammenheng for da hadde sikkert fler folk spist litt bedre og er egentlig glad for at "myten" finnes.

I see.

Det er ihvertfall en klar sammenheng her, det er umulig at såpass timet, tilfeldig sammentreff kan innfinne hver gang jeg har en slik uvanlig, liten, periodisk kostholdsendring. Så på en måte kan man jo si at jeg er et individuelt, privat forskningssubjekt. Og ut ifra det har jeg selv laget meg en ganske udiskuterbar konklusjon, så lenge man kan stole på at mine observasjoner og opplysninger stemmer.

(Det med krig var bare tull. :p)

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I see.

Det er ihvertfall en klar sammenheng her, det er umulig at såpass timet, tilfeldig sammentreff kan innfinne hver gang jeg har en slik uvanlig, liten, periodisk kostholdsendring. Så på en måte kan man jo si at jeg er et individuelt, privat forskningssubjekt. Og ut ifra det har jeg selv laget meg en ganske udiskuterbar konklusjon, så lenge man kan stole på at mine observasjoner og opplysninger stemmer.

(Det med krig var bare tull. :p)

Jepp, Men som jeg sa du er ikke alene. Jeg kjenner folk som går på dietter og har strenge kosthold som får uren hud og kviser om de spiser dårlig mat/godteri og junkfood. Men det er kun på disse typer personer jeg ser at skjer også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...