Gå til innhold

Laptop til gaming - Pristak 10.000

Anbefalte innlegg

Hei! Er ute etter ny laptop til både gaming og studier. Er ikke så kunnskapsrik på hva som er bra rent teknisk på en PC av denne sort, derfor kommer jeg hit. Har et pristak på 10.000.

Hvilken laptop til under 10.000kr burde jeg investere i? En PC som ikke støyer og ikke blir overopphetet fort er å foretrekke.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går vel ut fra du er klar over det er mye å tape om du er kravstor på støy og varme?

Skal ta et eksempel:

ASUS F550LNV-XO271H Core i5 4210U 15.6' 2x4GB 1TB W8.1 GeForce 840M 2GB Dark Grey.

vs

Multicom Xishan W355S 15.6" Full-HDMatt Intel Core i7-4700MQ, 8GB, 240GB SSD, GeForce GTX 860M 2GB GDDR5, DVDRW, Uten operativsystem

Det er veldig stor forskjell på ytelsen for 2200 kr prisforskjell.

Nå er ikke operativsystemet med multicom maskinen så går vel fort en tusenlapp der, men alikevell er det mye forskjell.

Eventuelt kan du vurdere både stasjonær og bærbar:

Lenovo IdeaPad G505S eller Lenovo IdeaPad G50-70

og vurdere:

Kraftig Stasjonær Gaming PC kanskje droppe skjermkortet og se på r9 280x eller HD 7950. Resten er greit nok for en gaming pc.

Lenke til kommentar

Det er jeg klar over. Stasjonær er forøvrig helt utelukket, i og med at jeg reiser mye. Når jeg mener støy og overoppheting har jeg slitt med en PC som iflg Elkjøp skulle takle alt av spill, men som slo seg av i tider og utider pga manglende kapasitet til å kjøre spill som Football Manager eller League of Legends.

Har sett at Asus og MSI har noen interessante PCer i denne sammenheng. Multicom også.

Denne fra Asus ser forøvrig meget interessant ut, noen kommentarer til den?

https://www.komplett.no/asus-g750jm-173-full-hd/808358#!tab:reviews

Evt denne fra Multicom

http://www.multicom.no/Xishan-W355S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-240GB-SSDe-GeForce-GTX-860M-2GB-GDDR5e-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10629290

Lenke til kommentar

Asusen mangler dog SSD, som jeg mener i dag er et must,.

Multicom pcen god, samme spesifikasjonene som asusen, men det er en SSD.

Multicom har dog ikke OS, så dette må du jo kjøpe utenom, som ligger på den 6-800kr.

Asusen er vel den mest stillegående av dem, men ingen av dem støyer noe da.

Jeg hadde gått for multicom pcen! pga pris og SSD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...