Gå til innhold

Homeplug i anneks?

Anbefalte innlegg

Vi har ett anneks rett over "parkeringsplassen" vår utenfor huset. Modemet står i andre etasje i huset, og i første etasje står en trådløs router kablet til dette for å gå gi bedre dekning i første etasje.

Annekset har dekning fra modemet, men denne varierer etter hva slags enhet man prøver å surfe fra (har sikkert med hvor bra det innebygde nettverskortet er i det forskjellige enhetene). Den bærbare pcen fungerer veldig bra. Nettbrettene til gutta (som jo annekset er beregnet på) fungerer visst ikke så bra. Jeg har prøvd å koble en ekstern antenne til modemet og rettet denne rett mot annekset. Dette ga bedre dekning i prosent, men en forbindelse som stadig falt ut. Det samme med en trådløs repeater inne i annekset. Så det jeg lurer på, er om homeplug kan fungere til noe slikt? Og hvordan fungerer de egentlig? Må man ha to stykk som liksom snakker med hverandre? Som dere skjønner har jeg aldri prøvd dette :o

Og finnes det forskjellige versjoner av dette? Trådløse og kablete? Jeg tenker på slike saker man kobler til strømkontakten for å forlenge nettverket?

Endret av Sissel B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke strekke kabel først som sist, eneste ulempen er man må borre kabelen i veggen eller tepe den på listen, men det gir best resultat om hastigheten er viktig.

Homeplugg sender data gjennom strømnettet det sier seg selv det ikke gir like bra resultat godt under 50 mbit kan du risikere om det er mere en 1 kurs. Har hatt en del home plugg for en del årsiden men fant til slutt at kabel er eneste som holder i flere år, siden homeplugg ofte blir varm særlig om den ligger unner et skap over lengere perioder med mye støv, mens tp kabler gir topp hastighet så sant du minimum har Cat5e eller Cat6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...