Ragnar115 Skrevet 8. august 2014 Rapporter Del Skrevet 8. august 2014 Hey Satt å såg på Videocard benchmarks der eg såg disse var de beste kortene på markedet akuratt nå : http://prntscr.com/4apz4xSom dere sikkert kan se på bilde er noen av prisene enormt høye, imens noen av de er relativt lave i forhold til de høye prisene. #1 grafikkort er 500$ billigere enn treieplassen og 3400$ billigere enn 6plassen.Eg lurer på hvorfor det kortet som vist nok skal være det beste er biligere enn de som blir sett på som dårligere. Regner med at det er noe de andre kortene har, noe de gjør bedre siden prisene er så varierende iforhold til performance.Har ein pc som takler flere grafikkort og lurer på om eg ville sett ein forskjell om eg hadde kastet inni eit ekstra grafikkort. Akuratt no står det eit AMD Radeon HD 7800 Series 2GB i pcen. Ser no at ironisk nok er den blitt outdated (de selg den ikkje lengre) enda det bare var 1 år siden eg kjøpte den.Det eg lurer på er om det grafikkortet eg har nå + Radeon R9 290 ville blitt bedre enn GeForce GTX 780 Ti. og vil du merke forskjell på å ha eit "bra" grafikkkort og eit ok grafikkort. Funker det slik at du kan legge to ok kort til å bli eit bra kort?Og ville eg merket forskjell om eg hadde byttet ut det kortet eg har nå med dette Radeon R9 290?Tok ein Benchmark på pcen, dette kom eg frem til på grafikkortet : http://prntscr.com/4aq3md Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. august 2014 Rapporter Del Skrevet 8. august 2014 Passmark er en elendig benchmark, den drar blant annet ikke nytte av CFX/SLI-oppsett og er såpass sært laget at resultatene den gir ikke stemmer spesielt bra med spillytelse heller. Vil heller anbefale deg å lese en skikkelig benchmark-test av skjermkort fra Techpowerup, Anandtech, guru3D, og lignende sider. Angående kortet ditt, så har AMD slengt på et nytt klistremerke og laget to varianter av 7870 kalt R9 270 og R9 270X, disse kortene kan kjøres i CrossfireX med et 7870 eller 7850. 7850 har fått navnet R7 265, bare så det er klart kan dette også kjøres i CFX med et 7870 eller 7850. R9 290 kan derimot ikke kjøres i CFX med et Radeon 78XX-kort, her må du kjøre kortene hver for seg. Om du vil merke forskjell eller ikke kommer helt an på spillet du tester i og om du har en kraftig nok CPU til å fore det nyere skjermkortet med nok data. Om du absolutt ikke vil lese benchmarks, kan du alternativt bruke 3DMark som en grei målestokk. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. august 2014 Rapporter Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Mitt tips må være å kjøpe det beste kortet du har råd til, og altså bare kjøre ett kort. Per nå vil dette si GTX 780 / R9 290 / GTX 780 TI / R9 290x. Ett kort er mer stabilt og gir mindre plunder og heft. Hvis du må ha mer GPU kraft kjøper du heller ett high-end kort til (av de jeg nettopp nevnte). Jeg ser ingen poeng i kjøre SLI eller CFX på low-end skjermkort, fordi da kun du like så godt kjøre ett high-end kort. Hvis du skal ha SLI eller CFX pass på at du har god nok strømforsyning og at du har nok avstand mellom PCIe sporene (slik at det underste kortet får "puste"). Du kan jo selvsagt kjøpe et 265/270/x som N o r e n g nevner, og teste dette i CFX med ditt gamle kort. Hvis du er fornøyd så er jo det flott, hvis ikke kan du benytte deg av 14 dagers returrett på nettkjøp Når det gjelder prisforskjellen du linker til .. Jeg er ingen ekspert på dette området, men Quadro kortet som er så dyrt er ikke et main-stream gaming kort. Det har litt annen teknologi, og vil vel være fint til video-prosessering f.eks. Det er vel de (som jobber med mye videoredigering osv) som har et slik kort og et mer vanlig spillkort. Quadro tar bildedybde og (f.eks) GTX 780 tar Cuda ?? Her er det nok andre på forumet som kan forklare bedre Endret 8. august 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 22. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2014 Passmark er en elendig benchmark, den drar blant annet ikke nytte av CFX/SLI-oppsett og er såpass sært laget at resultatene den gir ikke stemmer spesielt bra med spillytelse heller. Vil heller anbefale deg å lese en skikkelig benchmark-test av skjermkort fra Techpowerup, Anandtech, guru3D, og lignende sider. Angående kortet ditt, så har AMD slengt på et nytt klistremerke og laget to varianter av 7870 kalt R9 270 og R9 270X, disse kortene kan kjøres i CrossfireX med et 7870 eller 7850. 7850 har fått navnet R7 265, bare så det er klart kan dette også kjøres i CFX med et 7870 eller 7850. R9 290 kan derimot ikke kjøres i CFX med et Radeon 78XX-kort, her må du kjøre kortene hver for seg. Om du vil merke forskjell eller ikke kommer helt an på spillet du tester i og om du har en kraftig nok CPU til å fore det nyere skjermkortet med nok data. Om du absolutt ikke vil lese benchmarks, kan du alternativt bruke 3DMark som en grei målestokk. http://www.gskill.com/en/press/view/g-skill-announces--ripjaws-4-series-ddr4-memory-kits Hvordan er disse minnekortene iforhold til DDR3 og DDR2 når det kommer til performance og slikt. Regner med du ikkje kan si så enormt mye om hvordan de presterer ettersom de ikkje har komt ut, men på papiret, hvor gode er de i forhold til vanlig ram nå? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. august 2014 Rapporter Del Skrevet 22. august 2014 Det er jo relativt lett å sammenligne ettersom ddr-hastigheten er direkte sammenlignbar. Uansett må man ha cpu som støtter ddr4, så det er meningsløst å sammenligne ytelsen på ram isolert sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå